ماهان شبکه ایرانیان

بررسی خودرو برلیانس ۳c کراس

چند سال پیش پس از توقف خودرو ۲۰۶ اتوماتیک، به مدت چند سال خلأ ماشین‌های تمام اتوماتیک در بازار وجود داشت تا اینکه سایپا برلیانس و ساندرو را وارد بازار کرد.۳۳۰ و ۳۲۰ با وجود گمنام بودن‌شان اما به لطف ظاهر خوب و مخصوصاً شرایط فروش مناسب به زودی اطمینان بازار را به دست آوردند پس از مدتی سایپا با اعمال تغییراتی، آن‌ها را خودروهای بهترو منطقی‌تر کرد.

درابتدا تفاوت‌های ظاهری را برای شما بیان می‌کنیم: برلیانس کراس همان مدل برلیانس هاچ بک است که در بدنه مقداری پلاستیک برای اینکه آن را شبیه کراس کنند استفاده کرده‌اند، یک باربند روی سقف نصب شده است، برلیانس 3c نسبت به هاچ بک کلاً 18 میلی متر از زمین بلندتر است و اختلاف 5 سانتی متری که کارخانه آن را ادعا می‌کند عملاً برای باربند به کار رفته است. تفاوت برلیانس 3c و320 در جلو پنجره و سپر جلو؛ در نمای جانبی رینگ و پلاستیک‌های دور گلگیر؛ روی سقف روف ‌رک و سقف مشکی رنگ؛ عقب خودرو دیفیوزر است. درکل هم برلیانس 3c و هم320 هردو ظاهر زیبایی دارند و طراحی خوب خود را مدیون همکاری بی ام و و برلیانس هستند.

حجم خودرو برلیانس 3c کراس 1.65 لیتر می‌باشد؛ سایپا اعلام کرده است که 150 سی‌سی حجم آن از مدل قبلی بیشتر است. تغییر ایجاد شده به این شکل است که از یک پیستون جدید در موتور استفاده شده است که کورس بیشتری دارد و در نتیجه تمام این تغییرات، به قدرت این خودرو اضافه شده است (114 اسب بخار) و گشتاور آن از 138 نیوتن متر به 150 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه رسیده است. تغییرات انجام شده بر روی گیربکس‌های اتوماتیک: ضرایب دنده ثابت باقی مانده اما ضریب نهایی یا همان فاینال درایو سنگین‌تر شده و کمک کرده است که شتاب مدل 1.65 خیلی بیشتر از مدل 1.5 شود. تفاوت طراحی داخلی: در دوخت چرم صندلی‌ها و فرمان در برلیانس 3c کراس دوخت قرمز به کار رفته است.

طراحی داخلی این خودرو از ساندرو بهتر است اما پلاستیک‌های استفاده شده ضعیف می‌باشند. فضای صندلی‌های جلو خوب و راحت است فضای صندلی‌های عقب از 206 بهتر است ولی از خودروی اچ سی کراس کوچک‌تر است از نظر فضای سقف و سر کافی و راحت است. صندلی‌های آن نیمکتی نیست تا شما را اذیت کند ولی کمی سفت است که در سفر طولانی می‌تواند اذیت کننده باشد. امکانات در دسترس ردیف عقب فقط کلید بالابر برقی برای شیشه‌ها دارد.

از آپشن‌های برلیانس 3c کراس می‌توان اشاره کرد به: کروز کنترل، سانروف با پاور ویندوز، سیستم مولتی مدیا، سیستم کی لس و سنسور عقب. کی لس در زیر فرمان با یک اهرم کار میکند که مثلاً اگر ریموت باطری نداشته باشد می‌توان توسط کلید خودرو آن را روشن کرد. سیستم مولتی مدیا رابط کاربری خیلی جالبی ندارد اما نویگیشن خوب و دقیق کار می‌کند. نکته‌ای که در مورد دکمه‌های روی فرمان وجود دارد این است که برای آهنگ بعدی دکمه تعبیه شده است اما برای آهنگ قبلی نه؛ البته کلیدهای کامل سیستم صوتی با قیمت کم در بازار وجود دارد و می‌توان آنها را نصب کرد. برای باز کردن در صندوق عقب، باید ماشین خاموش باشد و کلید دست کسی باشد که می‌خواهد صندوق را باز کند؛ اما فضای صندوق عقب بسیار خوبی نسبت به رقبای خود دارد. راننده در پشت فرمان برلیانس کاملاً خوب و راحت است و دید خوبی به اطراف دارد. فرمان خودرو نرم می‌باشد و صدای داخل کابین کم است چون نسبت به مدل قبلی آن کمتر نیاز به گاز دادن دارد. در کل برخلاف مدل قبلی ماشین کندی نیست گیربکس آن 4 دنده است و در بین رقبایش نمره خوبی به دست آورده است. هندلینگ خوبی دارد؛ در سرعت و دست اندازها احساس به هم خوردن تعادل نخواهید داشت.

با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگ‌ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش خودرو برلیانس 3c به آگهی‌های بخش خرید خودرو مراجعه کنید.

منبع :‌ ویرلن

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان