بازی های کامپیوتری چه تاثیری روی بچه ها دارد؟

امروزه کودکان زمان زیادی را صرف بازی های کامپیوتری می کنند. مطالعات نشان داده است که اعتیاد به بازی های کامپیوتری می تواند منجر به ایجاد عدم تعادل در بخشی از مغز کودکان گردد.

بسیاری از والدین می گویند: "کودک به بازی های کامپیوتری اعتیاد دارد". بحث میان فرزندان و والدین درباره مقدار زمانی که باید صرف رایانه، تبلت، گوشی همراه و ... شود همیشه وجود دارد. به طور کلی اعتیاد به بازی های کامپیوتری میان کودکان و نوجوانان روز به روز بیشتر می شود. والدین باید قبل از اینکه اوضاع از کنترل آن ها خارج شود، به فکر راه حل باشند.

اعتیاد به بازی های کامپیوتری

آیا بازی های کامپیوتری برای کودکان مناسب هستند؟

امروز صنعت بازی های رایانه ای در حال پیشرفت روز افزونی است و کشورهای مختلف می خواهند فرهنگ و اعتقادات خود را در قالب بازی به کشورهای دیگر صادر کنند. در این بین کودکان و نوجوانان جامعه هدف شرکت های غول پیکر تولید و عرصه بازی های کامپیوتری خواهند بود. اخبار زیادی وجود دارد که کودکان و نوجوانان تحت تاثیر بازی های رایانه ای دست به کارهای خطرناکی زده اند. بنابراین والدین باید نسبت به انتخاب این نوع از بازی های حساسیت لازم را داشته باشند. غرق شدن کودکان و نوجوانان در فضاهای مجازی و تخیلی می تواند مانع بزرگی برای رشد طبیعی خلاقیت و درک شناختی آن ها باشد.

 

تاثیرات بازی های کامپیوتری بر روی کودکان چیست؟

یک موسسه تحقیقاتی در یک مقاله به مطالعه میزان مناسب بازی های کامپیوتری برای کودکان و نوجوانان پرداخته است. در این تخقیق بیان شده است که آن ها نباید بیشتر از 2 ساعت در روز سرگرم این بازی ها شوند. در غیر این صورت می تواند بر روی سلامت جسمی و روحی آن ها تاثیرات منفی داشته باشد. این بازی های می توانند تبدیل به یک فعالیت اعتیاد آور برای کودکان شوند. بر اثر این بازی ها بخشی از مغز و اعصاب آن ها تحت تاثیر قرار گرفته و احساسات و عواطف آن ها از حالت طبیعی خارج خواهد شد. همچنین محتوای خشونت آمیز برخی از بازی ها می تواند بسیاری از آن ها را با مشکلات خواب و تغذیه ای مواجه کند که در دراز مدت می تواند به مشکلات جدی تبدیل شود.

 

مسئولیت والدین در برابر بازی های کامپیوتری چیست؟

واقعیت این است که کودکان قرن 21 با تکنولوژی احاطه شده اند. با این حال بدان معنا نیست که ما هیچ گونه کنترلی برای استفاده آن ها از تکنولوژی نداریم. والدین حتما باید محدودیت هایی برای سن، مدت زمان بازی و همچنین محتوای دسترسی فرزندان نسبت به بازی های کامپیوتری ایجاد کنند. در غیر این صورت ممکن است برای کنترل کودکان کمی دیر شود.

پدر و مادر مسئول حفاظت از فرزندان خود در برابر هرگونه اعتیاد خواهند بود. این اعتیاد می تواند ناشی از مواد مخدر یا استفاده از بازی های کامپیوتری باشد. خط قرمزهای خود را برای این گونه موضوعات مشخص کرده و فرزندان خود را در چارچوب های مشخص تربیت کنید. در این صورت نیازی به نگرانی نخواهید داشت. سعی کنید همه چیز را برای فرزندان خود توضیح دهید تا عملکرد آن ها با رضایت باشد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان