فخاری در نشست خبری کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مطرح کرد؛

نقش فانتزی شورا‌ها در امور اجرایی

عضو شورا شهر تهران گفت: شورا‌ها در امور اجرایی نقش فانتزی دارند و نهاد‌های مختلف می‌گویند که شورا نباید مداخله‌ای داشته باشد.

نقش فانتزی شورا‌ها در امور اجرایی

نقش فانتزی شورا‌ها در امور اجراییبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در نشست خبری کمیسیون فرهنگی و اجتماعی که امروز (سه‌شنبه) در موزه هفت چنار برگزار شد، با اشاره به اقدامات نوروزی شهرداری تهران در ایام نوروز اظهار کرد: پیش از آغاز فعالیت‌های نوروزی، در ماه اسفند گروه ارزیابی فعالیت‌های نوروزی شهرداری را تشکیل دادیم و تا پایان فروردین گزارشی در این مورد ارائه خواهیم کرد.

وی افزود: ارزیابی‌ها تا کنون نشان می‌دهد که در بسیاری از محور‌ها استقبال زیادی بوده است.

فخاری با بیان اینکه از رویکرد معاونت اجتماعی در حوزه موسیقی خیابانی تشکر می‌کنم، گفت: اجرا‌های رسمی را سازمان فرهنگی و هنری شهرداری برگزار می‌کرد، اما اجرا‌هایی که در فضا‌های دیگر و با شعار موسیقی برای همه برگزار شد، توسط مناطق انجام شده است.

وی در ادامه گریزی هم به جایگاه شورای شهر زد و گفت: شورا‌ها هنگام امور اجرایی نقش فانتزی دارند و از سوی نهاد‌های مختلف جدی گرفته نمی‌شوند و مرتبا شاهدیم که می‌گویند شورا نباید مداخله اجرایی داشته باشد، درحالی که قانون اساسی به صراحت شورا‌ها را یکی از ارکان هم تراز با سایر ارکان نظام قلمداد می‌کند.

عضو شورا شهر تهران با بیان اینکه تلاش ما در شورا این بود تا جایگاه آن را تقویت کنیم، گفت: پذیرش این موضوع برای مدیرانی که نگاه زینت المجالسی به شورا دارند، دشوار است.

وی در ادامه به کم تحرکی شهروندان تهرانی پرداخت و گفت: یکی از عوامل این پدیده این است که تحرک در فضا‌های عمومی سازمان یافته نیست، لذا باید فضا‌های عمومی را برای مردم امن‌تر و با نشاط‌تر کنیم.

عضو شورا شهر تهران آلودگی هوا را یکی از موانع حضور مردم در فضای عمومی برشمرد و گفت: خوشبختانه امسال بارش‌های جوی تا حدی وضعیت آلودگی هوا را کاهش داد و هیچ روز تعطیلی به خاطر آلودگی هوا داشتیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان