ناسا ۱۰۰ پهپاد نیروی دریایی را در آسمان آزمایش کرد [تماشا کنید]

به تازگی ناسا موفق شده ۱۰۰ پهپاد نیروی دریایی به نام Cicada (به معنی ملخ) را در آسمان آزمایش کند. این کمپانی برای ارسال ۱۰۰ ملخ نیروی دریایی آمریکا از ۴ پهپاد بزرگتری به نام  Hive (به معنی کندو) کمک گرفته است.

ناسا 100 پهپاد نیروی دریایی را در آسمان آزمایش کرد [تماشا کنید]

به تازگی ناسا موفق شده 100 پهپاد نیروی دریایی به نام Cicada (به معنی ملخ) را در آسمان آزمایش کند. این کمپانی برای ارسال 100 ملخ نیروی دریایی آمریکا از 4 پهپاد بزرگتری به نام  Hive (به معنی کندو) کمک گرفته است.

طی همین هفته‌، مرکز تحقیقاتی لنگلی ناسا ویدیویی منتشر کرد که در آن 4 پهپاد بزرگ به نام Hive را به آسمان فرستاد. سپس هر کدام از این پهپاد‌های بزرگ، 25 پهپاد کوچکتر به نام Cicada را در محوطه‌ی پارک هوایی Beaver Dam ویرجینیا پخش کردند.

پهپاد‌های کوچک و ارزان Cicada توسط آزمایشگاه‌های تحقیقاتی نیروی دریایی آمریکا توسعه یافته و به سیستمی خودرانی مجهز شده که می‌تواند با کمک GPS کنترل آن را برعهده بگیرد.

این پهپاد‌های در قسمت پایین مدل‌های بزرگتر یعنی Hive قرار می‌گیرند و با یک دکمه فیزیکی در آسمان رها می‌شوند. هر کدام از پهپاد‌های کوچک Cicada به لطف سنسور‌های مختلفشان می‌توانند در هر لحظه دما، فشار هوا و سرعت باد را ثبت کنند.

نیروی دریایی آمریکا این پهپاد‌ها کوچک و ارزان را به منظور ماموریت‌های شناسایی مناطق جنگی توسعه داده اما ناسا قصد دارد از آنها برای مقاصد دیگری نظیر هواشناسی استفاده کند.

 

بدین ترتیب آژانس فضایی مذکور می‌تواند در آینده، چندین پهپاد نیروی دریایی را از بالا داخل ابر، طوفان و یا گردباد رها کند و اطلاعات زیادی درباره‌ی آنها کسب نماید. حال مرکز تحقیقاتی لنگلی ناسا آزمایش صورت پذیرفته را موفقیت آمیز تلقی کرده و می‌خواهد تست‌های بیشتری با این پهپاد‌ها انجام دهد.

البته پهپاد‌های ملخی نیروی دریایی آمریکا، تنها تجهیزات حشره گونه‌ای نیست که ناسا به آنها علاقه‌مند شده. چندی پیش گزارش دادیم که ناسا قصد دارد تا ربات‌های خودشارژ به خصوصی به نام Astrobees (زنبور‌های ستاره‌ای) را به فضا بفرستد. این زنبور‌های فضایی قرار است به کمک فضانوردان بیایند و آنها را در انجام آزمایش‌ها و وظایف روزمره مختلفشان یاری دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان