علی ربیعی:

توسعه با ادبیات، فرهنگ و هنر شکل می گیرد و سینما یکی از ارکان آن است

وزیر سابق کار، حضور سینماگران بین‌المللی در جشنواره جهانی فیلم فجر را نوعی بی اعتنایی جامعه روشنفکری جهان به سیاست‌های جاه‌طلبانه آمریکا دانست.

توسعه با ادبیات، فرهنگ و هنر شکل می گیرد و سینما یکی از ارکان آن است

به گزارش سینماپرس، علی ربیعی وزیر سابق کار با حضور در پردیس سینمایی چارسو ضمن بازدید از برنامه های دوره سی و هفتم جشنواره جهانی فیلم فجر درباره تاثیر این رویداد فرهنگی بیان کرد: حضور سینماگران شاخص و منتقدان سینمایی بین المللی در این رویداد، نوعی بی اعتنایی جامعه روشنفکری جهانی به سیاست‌های جاه طلبانه آمریکاست و سلطه ترامپیسم را با تبادل فرهنگی سینما می شکند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره جهانی فیلم فجر به تبادل فرهنگی بین کشورهای منطقه و نزدیکی ملت ها کمک می کند، تصریح کرد: سینما راهی است که مردم را با حوزه های فرهنگی آشنا می کند. باخبر شدم حدود 100 فیلم برای خریداری و عرضه جهانی در این جشنواره ارائه شده اند.  تعامل فرهنگی و گفتگوی فرهنگی با کشورهای منطقه برای ما بسیار مهم است. از سویی دیگر این خود سینماگران هستند که این جشنواره را اداره می کنند و دولت نقشی ندارد و هر سال بهتر از سال قبل برگزار می شود.

ربیعی اضافه کرد: مردم نیز به تدریج دارند درگیر این رویداد می شوند. همیشه آرزو داشتم روزی سینما را به حاشیه شهر ببریم؛ جایی که مردم پولی برای به سینما رفتن ندارند و این سینماست که به سراغشان می رود بنابراین ایده فیلم دیدن مردم در «گذر سینما» ی جشنواره جهانی فیلم فجر بسیار خوب بوده است.

وی تاکید کرد: همچنین شنیدم خدمات فنی و مهندسی سینمایی نیز در نمایشگاهی در حال ارائه به متخصصان است. به هر حال اقتصاد سینما، اقتصاد قابل توجهی است و باید بر آن تاکید کرد.

وزیر سابق کار در پایان سینما را یکی از ارکان توسعه دانست و بیان کرد: سال هاست می نویسم دودکش ها و فولادها و نفت برای جامعه خوشبختی نمی آورند. توسعه منهای ادبیات، فرهنگ و هنر شکل نمی گیرد و سینما یکی از ارکان این توسعه است. مردم باید حالشان خوب باشد و سینما این حال خوب را به آن ها هدیه می کند.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی‌وهفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از 18 تا 26 آوریل 2019 (29 فروردین تا 6 اردیبهشت 1398) به دبیری رضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان