گزارش میزان از اختتامیه جشنواره جهانی فیلم فجر؛

میرکریمی: تحریم های ناعادلانه روی فرهنگ هم تاثیر گذاشته است/پرواز سیمرغ فجر جهانی بر شانه های برندگان

مراسم اختتامیه سی ‌و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر امروز پنجشنبه ۵ اردیبهشت ماه ساعت ۱۸ با حضور مهمانان خارجی و داخلی، داوران بخش‌های مختلف، اهالی رسانه در تالار وحدت برگزار شد.

اختتامیه سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، مراسم اختتامیه سی ‌و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر امروز پنجشنبه 5 اردیبهشت ماه ساعت 18 با حضور مهمانان خارجی و داخلی، داوران بخش‌های مختلف، اهالی رسانه در تالار وحدت برگزار شد.

این اختتامیه در حالی برگزار شد که صبح امروز هیات داوران سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در پردیس سینمایی چارسو موسوم به کاخ جشنواره نشست خبری خود را برگزار کرده و از اهداف و دلایل خود برای انتخاب آثار پرده برداشتند.

‎اجرای موسیقی متن فیلم «سینماپارادیزو» ساخته جوزپه تورناتوره با موسیقی انیو موریکونه به شیوه آکاپلا توسط گروه آوازی تهران به رهبری میلاد عمرانلو آغازگر برنامه های اختتامیه جشنواره جهانی فیلم فجر در تالار وحدت بود.

‎همچنین قطعه ای از فیلم «آبی» ساخته کریشتوف کیشلوفسکی با آهنگسازی زبیگنیف پرایزنر و قطعه نوستالژیک «گنجشکک اشی مشی» را اجرا کردند.

‎سپس کلیپی با صدای حمید محمدی مجری تلویزیون، از سینمای ایران و دوره‌های قبلی جشنواره جهانی فیلم فجر پخش شد.در این کلیپ درباره برنامه های اجرا شده در این رویداد توضیحاتی ارایه شد و همچنین دست اندرکاران جشنواره معرفی شدند

‎در ادامه مراسم رضا میرکریمی دبیر سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: حضور شما در اختتامیه را خوش آمد می گویم.

‎از چهار سال پیش که من مسئولیت این جشنواره را با کمک همکاران خبره ام در حوزه بین الملل سینما برعهده گرفتم و سعی کردیم جایگاه درستی را در اندازه سینمای ایران ایجاد کنیم قصد داشتم سخنرانی خاصی در اختتامیه نداشته باشم و امسال نیز این رسم را حفظ می کنم.

‎وی افزود: امسال با تحریم های ناعادلانه و یکسویه که نه تنها اقتصاد که فرهنگ را نیز نشانه رفته است، مواجه بودیم اما علیرغم همه مشکلات به خاطر شان سینمای ایران در جهان شاهد برگزاری جشنواره ای باشکوه بودیم.بسیاری از دوستان سینمای ایران در سراسر دنیا ما را تنها نگذاشتند.

‎میرکریمی تاکید کرد: من با یک بیت از قطعه ترکی اجرا شده بسیار خاطره دارم که اینگونه است «کوچه ها را برای این که دوست من از راه می رسد آب پاشی کرده ام که گرد و خاک او را آزار ندهد» ما نیز کوچه ها و شهر را برای حضور مهمانان عزیزی از سراسر دنیا آماده کردیم تا در یکی از قدیمی ترین قستیوال های مهم دنیا در غرب آسیا حضور داشته باشند.

‎وی با تشکر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی، وزیر ارتباطات و شهرداری تهران عنوان کرد: همه حامیان در حد و توان خود به این حرکت ملی و بین المللی کمک کردند و باید از همه آن ها تشکر کنم.

‎پس از صحبت های رضا میرکریمی دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر، باران نیکراه مجری برنامه درباره صلح طلبی ایرانیان صحبت کرد و اینکه ایرانیان همواره جهانی پر از صلح را می خواهند.

‎در همین زمان صحنه هایی از اماکن مذهبی و تاریخی ایران در پشت صحنه به نمایش درآمد.

‎در ادامه مراسم نوبت به اهدای جایزه نت پک رسید. داوران این بخش در کلیپی معرفی شدند.اعجاز گل، لاتیکا پادگائونکار و سید غلامرضا موسوی داوران بخش نت پک برای اهدای جایزه نت پک روی سن رفتند.

‎فرزاد خوشدست از داوران این بخش جشنواره به ویژه غلامرضا موسوی تشکر کرد و گفت: دوست دارم این جایزه را در ابتدا به بچه‌های کانون اصلاح طلب هدیه بدهم چون این فیلم را آن‌ها ساختند. من تمام تلاشم را کردم که در طول ساخت این فیلم با آن‌ها صادق باشم و دروغ نگویم. در این فیلم تصمیم گرفتم به معجزه هنر و تئاتر بپردازم. همچنین من مطلع شدم به زودی دختردار می شوم. من از توماج دانش بهزادی نیز تشکر می کنم.

‎دیپلم افتخار بهترین فیلم «بین الادیان»

‎«شکستن همزمان بیست استخوان» به کارگردانی جمشید محمودی از افغانستان

‎نوید محمودی که به جای جمشید محمودی برای دریافت لوح تقدیر این بخش روی سن رفت، گفت: به دلیل این که فیلم محصول مشترک ایران و افغانستان است، دو اسم «رونا مادر عظیم» و «شکستن هم زمان بیست استخوان». جمشید اینجا نیست و من جایزه اش را می گیرم. دو سال سخت برای ساخت این فیلم به ما گذشت. امیدوارم همانطور که این فیلم در دنیا بسیار مورد استقبال بوده است مردم ایران نیز این فیلم را دوست داشته باشند.

‎باربارا لوری، جونیت جبنویان و روبرت صافاریان برای اهدای جایزه منتقدان بین المللی روی سن حاضر شدند.

‎دیپلم افتخار بهترین فیلم بلند بخش «جلوگاه شرق» از دیدگاه منتقدان بین المللی

‎«اعلان» به کارگردانی محمود فاضل جوشکون از ترکیه و بلغارستان

پیام در حال تکمیل است...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان