ورود ستاد اجرایی فرمان امام به بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده از سیل‌

طی مراسمی با حضور روسای ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تفاهمنامه تکمیل و تعمیر واحدهای آسیب دیده در مناطق سیل زده کشور امضا شد. این تفاهمنامه ۱۲ ماهه بوده و در مرحله اول ستاد اجرایی ۳۰ میلیارد تومان به بناد مسکن پرداخت می‌کند.

ورود ستاد اجرایی فرمان امام به بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده از سیل‌

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، موضوع تفاهمنامه‌ای که امروز توسط محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و علیرضا تابش امضا شد کمک به تامین بخشی از نیازهای مالی مورد نیاز بازسازی حهت تکمیل و تعمیر واخدهای آسیب‌دیده در سکونتگاه‌های شهری و روستایی مناطق سیل‌زده است.

جامعه هدف این تفاهمنامه واحدهای اسیب‌دیده در سیل واقع شده در مناطق روستایی و شهری در استان‌های سیل‌زده با اولویت مناطق روستایی و محروم است. بر اساس بند 2-2 این تفاهمنامه "مشمولین این تفاهمنامه توسط بنیاد مسکن با اولویت خانوارهای کم‌درامد و محروم و پس از انجام بررسی‌های لازم انتخاب خواهند شد.

بر اساس این تفاهمنامه ستاد اجرایی فرمان امام وطیفه تامین و تخصیص منابع مورد نیاز به موقع و مطابق با برنامه زمانبندی و اجرایی و  حضور در کمیته مشترک راهبری تفاهمنامه را بر عهده دارد.

در این تفاهمنامه بنیاد مسکن نیز 10 وظیفه از جمله حضور در کمیته مشترک راهبری، شناسایی مشمولان، مدیریت بازسازی واحدهای مسکونی خانوارهای مشمول، اعمال کنترل  ئنظارت فنی بر اجرای پروژه‌ها و... را بر عهده دارد.

مطابق ماده 6 تفاهمنامه ستاد اجرایی فرمان امام 300 میلیارد ریال (30 میلیارد تومان) را به عنوان بخشی از هزینه‌های تعمیر و تکمیل واحدهای آسیب دیده پرداخت می‌کند. این اعتبارات در سه مرحله (30 درصد پس از امضای تفاهمنامه امروز،‌ 30 درصد 3 ماه پس از امضای تفاهمنامه، و 40 درصد 9 ماه پس از تفاهمنامه) پرداخت می‌کند.

مدت این تفاهمنامه 12 ماهه بوده و با نظر کمیته مشترک راهبری و با توافق دو طرف مدت تفاهمنامه و میزان مشارکت در سال‌های آینده قابل تمدید است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان