چگونه می توان زمینی به بلغارستان سفر کرد؟

برای رفتن به بلغارستان راه دیگری به جز استفاده از هواپیما و سفرهای هوایی برای کسانی که می خواهند به این کشور سفر کنند وجود دارد، سفر از راه زمینی به بلغارستان! امروزه به خاطر استفاده ی بیشتر مردم از هواپیما شاید کمتر کسی درباره ی راه های سفر زمینی به بلغارستان اطلاعات داشته باشد و یا اصلا بداند که سفر برایش از این راه هم ممکن است

سفر زمینی به بلغارستان 

برای رفتن به بلغارستان راه دیگری به جز استفاده از هواپیما و سفرهای هوایی برای کسانی که می خواهند به این کشور سفر کنند وجود دارد، سفر از راه زمینی به بلغارستان! امروزه به خاطر استفاده ی بیشتر مردم از هواپیما شاید کمتر کسی درباره ی راه های سفر زمینی به بلغارستان اطلاعات داشته باشد و یا اصلا بداند که سفر برایش از این راه هم ممکن است. ما امروز در الی گشت می خواهیم تا راه های سفر زمینی به بلغارستان را برای شما مورد بررسی قرار دهیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

سفر زمینی به بلغارستان ؛ Ground trip to Bulgaria

بررسی روش های سفر زمینی به بلغارستان

امروزه با وجود هواپیما دیگر کمتر کسی به فکر سفرهای زمینی است و اکثرا مردم می خواهند تا به وسیله ی این پرنده ی آهنی بسیار بزرگ به راحت ترین شکل ممکن و در کمترین زمان ممکن به مقصد خود برسند. برای همین هم دیگر کمتر کسی هست که برای مسیرهای کمی دورتر و یا حتی کشورهای دیگر که راه برای سفر زمینی هم به آن ها وجود دارد، بخواهد تا از ماشین و اتوبوس و یا حتی قطار استفاده کند. اما با این حال هنوز هم هستند کسانی که دوست داشته باشند که از طریق زمینی به جاهای مختلف در داخل و خارج سفر کنند. به هر حال هر کسی برای خودش توجیهی دارد! برخی از دیدن جاذبه های طبیعی اطراف و آشنا شدن با شهرها و روستاهایی که سر راهشان قرار گرفته است، لذت می برند و آن را اصلا نیمی از راه سفر خودشان می بینند. برخی دیگر هم هستند که استدلال های متفاوتی در این زمینه دارند.

آن ها هزینه ی سفر، امکان گشتن در دیگر شهرها و خیلی از عوامل دیگر را تاثیر گذارترین عوامل در انتخاب آن ها برای استفاده از راه های زمینی برای سفر می دانند. در زمینه سفر زمینی به یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی و تفریحی این روزها یعنی بلغارستان و شهرهای مختلفش، راه هایی وجود دارد که شاید کمتر کسی به آن ها و یا اصلا چنین امکاناتی برای سفر زمینی به بلغارستان خبر داشته باشند. البته در این زمینه باید بگوییم که نباید به هیچ عنوان انتظار این را داشته باشید که سفری داشته باشید که کمی بیشتر از 3 ساعت و 17 دقیقه پرواز با هواپیما باشد بلکه، شما مدت زمان زیادی را در راه رسیدن به بلغارستان از طریق راه های زمینی در راه هستید.

بررسی سفر زمینی به بلغارستان با اتوبوس

در قدم اول باید این را بدانید که برای سفر زمینی به وارنا حتما باید به ترکیه سفر کنید. اگر تصمیم دارید تا صفر تا صد راه خود در این سفر را همچنان زمینی بپیمایید، پس باید درباره ی راه های رسیدن به ترکیه از طریق سفر زمینی برایتان مختصری توضیح دهیم. از آن جایی که کشورمان از طریق مرز سرو در ارومیه، مرز بازرگان در تبریز و مرز رازی در شهر خوی با ترکیه مرز زمینی دارد، سفر زمینی به آن معمولا زیاد انجام می شود. برای رفتن به ترکیه قبل از سفر باید بیمه ی آکسا، برگه ی کاپوتاژ، گواهینامه ی بین المللی پلاک ماشینی که با آن سفرتان را آغاز کرده اید و پلاک ترانزیت را تهیه نمایید. البته برای سفر زمینی به ترکیه، معمولا مرز بازرگان توصیه می شود زیرا هم فاصله ی کمتری دارد و هم جاده ی آن برای سفرهای زمینی بسیار مناسب است.

وارنا WEATHER

سفر زمینی به بلغارستان

حال که به ترکیه رسیده اید، چه با هواپیما یا همانطور که توضیح دادیم با ماشین دیگر وقت آن است که تصمیم بگیرید که سفر زمینی به بلغارستان خود را ادامه دهید. شما در حالت کلی حتی در ترکیه می توانید از طریق اتوبوس، قطار، ماشین های شخصی و یا به صورت ترکیبی سفر خود را به سمت بلغارستان ادامه دهید. هر کدام از این راه های مختلف دارای هزینه ها و ابعاد مختلفی هستند که در نهایت شما باید درباره ی آن ها تصمیم گیری نمایید. قبل از ادامه ی بررسی راه های مختلف سفر زمینی به بلغارستان لطفا توجه داشته باشید که همه ی این مسیرها از ترکیه آغاز شده اند و ما بالاتر برای شما راه سفر زمینی به ترکیه را به صورت بسیار خلاصه توضیح دادیم. مجددا تاکید می کنیم که حال شما می توانید یا از راه هوایی تنها با 3 ساعت پرواز یا از طریق سفر زمینی به ترکیه بروید.

بررسی سفر زمینی به بلغارستان با ماشین شخصی

بررسی سفر زمینی به بلغارستان با ماشین شخصی

گزینه ی اولی که پس از گذراندن تشریفات مختلف برای شما طبیعتا وجود دارد، سفر زمینی به بلغارستان با استفاده از ماشین شخصی است. برای این که با خودروی شخصی خود از مرز ترکیه وارد بلغارستان شوید باید دارای برچسب های CD و IR، مجوز خروج از کشور، بیمه ی ماشین برای حداقل 10 روز، پلاک بین المللی و گواهینامه ی بین المللی باشید. برای سفر زمینی به بلغارستان و استفاده از ماشین شخصی چندین نکته ی بسیار مهم وجود دارد که باید حتما به عنوان مسافر بلغارستان آن هم از طریق زمین به آن توجه نمایید.

  • اگر می خواهید به بلغارستان سفر کنید و از سفر قبلی شما که با ماشین شخصی خود انجام داده اید کمتر از 3 ماه گذشته باشد، شما دچار مشکلاتی خواهید شد. در واقع شما با این کار گویی که قصد قاچاق سوخت را داشته اید و طبق قوانین ترکیه ممکن است که شما به مشکل بر بخورید. اگر هنوز هم سفر زمینی شما مهم است و همچین شرایطی را دارید می توانید تا هزینه ی سوختی که در باک بنزین شما است را با توجه به نرخ روز ترکیه پرداخت نمایید.
  • در ضمن برای گرفتن کاپوتاژ باید به گمرک شهر خود و برای گرفتن گواهینامه و پلاک مخصوص ترانزیت هم باید به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی مراجعه نمایید.
بررسی سفر زمینی به بلغارستان با قطار

بررسی سفر زمینی به بلغارستان با قطار

برای سفر زمینی به بلغارستان آن هم با قطار می توانید تا در یکی از ایستگاه های محلی در هر کدام از شهرهای ترکیه بلیط خود را به مقصد یکی از شهرهای بلغارستان مثل وارنا تهیه نمایید. یکی از بهترین ایستگاه های قطاری که در آن می توانید بلیط قطار به مقصد بلغارستان را تهیه نمایید، ایستگاه قطار سیرکسی (Sirkeci) در شهر استانبول است. البته این یک قانون است که معمولا راحت تر از ایستگاه قطار شهرهای بزرگ می توان بلیط سفر به شهرها و مقاصد خارجی همسایه را پیدا کرد. در ضمن باید بدانید که تنها خط آهنی که بین بلغارستان و ترکیه وجود دارد، از طریق گذرگاه های مرزی Kapikule/Svilengrad میسر است. در حال حاضر هم زمان حرکت این قطارها به مقصد شهر صوفیه شب ها است. البته تنها مسیری که قطارهای ترکیه به سمت بلغارستان دارند، صوفیه نیست. شما می توانید از خط ریلی آنکارا به صوفیه، استانبول به وارنا، استانبول به پلوودیو و خط راه آهن استانبول به بورگاس استفاده نمایید.

بررسی روش های سفر زمینی به بلغارستان

بررسی سفر زمینی به بلغارستان با اتوبوس

طبیعتا به خاطر فاصله ی بسیار زیادی که از ایران تا بلغارستان وجود دارد، نمی توانیم هیچگونه اتوبوسی را در این مقصد متصور شویم. بنابراین اگر می خواهید تا از ترکیه با اتوبوس به بلغارستان بروید می توانید تا به شهر استانبول بروید و از آن جا به بعد را با اتوبوس های استانبول به مقصد وارنا و یا صوفیه را انتخاب کنید و راهتان را در سفر زمینی به بلغارستان با اتوبوس پیش بگیرید. در ضمن یادتان نرود که هزینه ی اتوبوس را باید به لیر ترکیه حساب کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان