ماجرای شرط‌بندی بر سر آتش‌سوزی در پارک چیتگر

ایسنا نوشت: معاون خدمات شهری منطقه ۲۲تهران با اشاره به کلیپی منتشر شده از آتش‌سوزی در فضای سبز پارک چیتگر، جرئیات وقوع این آتش‌سوزی را اعلام کرد.

ماجرای شرط‌بندی بر سر آتش‌سوزی در پارک چیتگر چه بود؟

 احسان صفایی درباره وقوع آتش‌سوزی در پارک چیتگر اظهار کرد: حوالی ساعت شش بعد از ظهر روز گذشته آتش‌سوزی در فاز غربی پارک چیتگر به نیروی اجرائی پارک چیتگر اعلام شد که بلافاصله به محل اعزام شدند و متوجه شدند که اشخاصی در پی انجام یک شرط بندی بر سر وسعت آتش‌گرفتن پارک چیتگر، اقدام به آتش‌زدن محدوده‌ای از این پارک کرده‌اند غافل از اینکه گستردگی این ناحیه و وزش باد موجب گسترش سریع آتش‌سوزی می‌شود.

 

وی ادامه داد: تمام افرادی که در پارک چیتگر مشغول به فعالیت‌ هستند، دوره‌های آتش‌نشانی را گذرانده‌اند و مجهز به وسایل اطفا حریق هستند، بنابراین تا قبل از رسیدن آتش‌نشانان، آتش‌ را مهار کردند، البته آتش‌نشانان هم به محل رسیدند اما قبل از گسترش آتش‌سوزی، از آن جلوگیری شد اما با وجود جلوگیری به موقع از تسری آتش، درخت‌ها مقداری حرارت دیده‌اند که این موضوع نیز قابل ترمیم است.

 

معاون خدمات شهری منطقه 22 همچنین گفت: هرچند که حادثه دیروز عمدی بوده‌است اما تمام شهروندان باید از روشن کردن آتش‌ در نقاطی غیر از نقاط مشخص شده مثل باربیکیوها خودداری کنند. امسال بارندگی مناسبی در شهر تهران داشتیم و علف‌ها رشد مناسبی داشته‌اند، برای اینکه اکوسیستم دچار به هم ریختگی نشود، علف‌ها را به طور کنترل‌شده‌ای هرس می‌کنیم و قطعا بخشی از این علف‌ها در ارتفاعات یا در کف جنگل‌ها، پارک‌ها و.. باقی می‌مانند. شهروندانی که به صورت سهوی اقدام به روشن کردن آتش‌ می‌کنند نیز باید آگاه باشند که در صورتی که در محل های نا ایمن آتش‌روشن کنند، احتمال به وجود آمدن حریق های وسیع‌تر وجود دارد.

 

صفایی در پایان نیز با اشاره به دستگیری این افراد توسط نیروهای اجرائی پارک چیتگر گفت: این افراد توسط نیروهای اجراییات داخل پارک دستگیر و به کلانتری منتقل شدند

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان