وفاداری مشتریان، مزیت رقابتی پایدار در شرکت شهروند

به گزارش اقتصادآنلاین، علی بهمنی درباره مزیت رقابتی شرکت شهروند گفت: مزیت رقابتی پایدار ویژگی است که یک مجموعه خدماتی نسبت به سایر رقبای خود دارد و کاری انجام می‌دهد که دیگر رقبا توانایی انجام آن را ندارند، که در شرایط فعلی پایدار بودن مزیت رقابتی بسیار مهم است مزیتی که قابلیت انجام آن توسط دیگران وجود داشته باشد مزیت رقابتی ناپایدار است، که ما در شهروند تلاش کردین تا مزیت رقابتی پایداری ایجاد کنیم، به عنوان مثال تخفیفاتی که به مشتریان می دهیم سایر رقبا نیز می توانند الگو برداری کنند اما برخی مزایا یا دست نیافتنی هستند و یا به سختی و با صرف هزینه زیاد به دست می آیند مانند فراوانی و در دسترس بودن کالا که از مزیت های رقابتی پایدار در شهروند محسوب می‌شود.

مدیر برنامه ریزی و تحقیقات شهروند افزود: از دیگر مزایای رقابتی پایدار فروشگا‌های شهروند پراکندگی جغرافیایی شعب آن در سطح شهر تهران است، از نظر پراکندگی جغرافیایی هیچ فروشگاهی مانند شهروند نیست، تقریبا یک توزیع نرمالی از پراکندگی شعب شهروند در سطح شهر وجود دارد، در تمام مناطق بیست و دو گانه شهر تهران حداقل یک شعبه شهروند وجود دارد حتی در برخی مناطق بیشتر از یک شعبه داریم.

علی بهمنی، در ادامه خاطر نشان کرد: نیروی مجرب و کارآزموده از دیگر مزایای رقابتی پایدار شرکت شهروند است، وقتی نیرویی را سالیان سال آموزش می دهید برای شما مزیت رقابتی پایدار ایجاد می کند، اعتماد مشتریان به شهروند را می توان جزء مزایای رقابتی پایدار شهروند تلقی کرد وقتی مشتری انواع محصولات را با خیال راحت از شهروند خریداری می کند چون اطمینان دارند قبلا کیفیت این اجناس توسط تیم کنترل کیفیت بررسی شده است.

مدیر برنامه ریزی و تحقیقات شرکت شهروند درخصوص رضایت مشتریان از فروشگاه های شهروند بیان کرد: قیمت پایین و کیفیت بالای محصولات شهروند باعث رضایت مشتریان شده که این رضایت مندی در سطح بالاتری منجر به وفاداری مشتریان شده است که تمام این اتفاقات حاصل اقداماتی است که در حوزه مشتری مداری انجام داده ایم، رعایت حقوق مصرف کنندگان از جمله اطلاع از قیمت واقعی اجناس، مرجوع کردن محصولات در صورت نارضایتی  و تعویض محصول در صورت وجود مشکل از کاربردی ترین تعاریف مشتری مداری است که در فروشگاه های شهروند به عنوان مزیتی پایدار، به صورت کامل رعایت می شود.

بهمنی در پایان در خصوص نحوه سنجش رضایت مشتریان به عنوان امری مهم در مزیت رقابتی فروشگاه های شهروند افزود: از طریق چند کانال ارتباطی مرتب میزان رضایت مشتریان را مورد ارزیابی قرار می دهیم، یکی از این کانال های ارتباطی دفاتر امور مشتریان است که در تمام شعب شهروند وجود دارد و مشتریان از این طریق نظرات و انتقادات خود را اعلام کرده و در اختیار سازمانی به نام مدیریت امور مشتریان قرار می دهند که در آنجا دسته بندی و تجزیه و تحلیل می شود و به واحد های اجرایی ارجاع می شود و این واحدها اصلاحات مربوطه را انجام می دهند، همچنین برای رفع شائبه ها نظر سنجی جامعی نیز در پایان هر سال توسط مرکز مطالعات معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری برگزار می شود، نتایج این نظرسنجی هم در تمام حوزه ها بسیار امیدوار کننده بوده است، تمام این شاخص های رضایت مندی مشتریان را در مقاطع مختلف زمانی رصد می کنیم و اگر در جایی این شاخص ها کاهش یافت به سرعت فرایند ها را اصلاح کرده تا تمام این شاخص ها در سطح بالایی باقی بمانند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان