محورهای گفتگوی دبیران شورای امنیت ملی روسیه و ایران

دبیران شورای امنیت ملی ایران و روسیه در دیداری دوجانبه پیرامون آخرین تحولات سیاسی و امنیتی منطقه گفتگو کردند.

محورهای گفتگوی دبیران شورای امنیت ملی روسیه و ایران

به گزارش اسپوتنیک، نیکلای پاتروشف و علی شمخانی دبیران شورای امنیت ملی ایران و روسیه امروز چهارشنبه در دیداری دوجانبه پیرامون آخرین تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و روند همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه مسکو و تهران دیدار و گفتگو کردند.
پاتروشف ضرورت با تاکید به جلوگیری از مداخله غیرقانونی آمریکا در سوریه و متوقف‌سازی برخی اقدامات نظامی اسراییل در این کشور گفت: اقداماتی که می‌تواند به بحران جاری در سوریه دامن بزند به هیچ وجه مورد تأیید روسیه نیست.
دبیر شورای امنیت ملی روسیه در ادامه و در خصوص نشست سه‌جانبه مقامات عالی امنیت ملی روسیه، آمریکا و اسرائیل که با موضوع بررسی تحولات سوریه به‌زودی در اسرائیل انجام خواهد شد اظهار داشت: نتایج این نشست را به جمهوری اسلامی ایران که شریک راهبردی ما در منطقه است ارائه خواهیم کرد.


دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نیز در جریان این دیدار درباره برگزاری موفق دهمین اجلاس مقامات عالی امنیتی 5 قاره جهان گفت: افزایش روند کیفی این نشست‌ها و بررسی تهدیدات و فرصت‌های مشترک امنیتی از سوی نمایندگان ارشد کشورهای مختلف اثرات قابل قبولی در شکل‌گیری رویکردهای مشترک در این خصوص داشته است.
شمخانی در ادامه افزود: تداوم روند سیاسی آستانه برای سرعت دادن به ایجاد ثبات پایدار بر اساس خواست و اراده مردم این کشور ضروری است.
وی در تبیین تصمیمات اتخاذشده از سوی ایران برای کاهش تعهدات خود در برجام که در پاسخ به بدعهدی آمریکایی‌ها و کشورهای اروپایی است اظهار داشت: ایران در چارچوب بندهای 26 و 36 برجام به‌صورت گام به گام کاهش تعهدات خود را برای مقابله با رفتار غیر قابل قبول طرف‌های مقابل که صرفاً تأمین‌کننده نفع یک‌جانبه است ادامه خواهد داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان