۳۰ نقل‌قول محبوب هالیوود به انتخاب مخاطبان هالیوود ریپورتر ـ قسمت اول

تقریبا همهٔ افراد، حتی آدم‌های معروف، شیفتهٔ جمله یا جمله‌هایی در فیلم محبوبشان می‌شوند. کدام نقل‌قول در صدر جدول قرار می‌گیرد؟ تیم هالیوودریپورتر از خوانندگان بخش سرگرمی‌اش خواست تا به فراموش‌نشدنی‌ترین دیالوگ‌های فیلم‌ها رأی دهند

تقریبا همهٔ افراد، حتی آدم‌های معروف، شیفتهٔ جمله یا جمله‌هایی در فیلم محبوبشان می‌شوند. کدام نقل‌قول در صدر جدول قرار می‌گیرد؟ تیم هالیوودریپورتر از خوانندگان بخش سرگرمی‌اش خواست تا به فراموش‌نشدنی‌ترین دیالوگ‌های فیلم‌ها رأی دهند. در کنار بررسی دیالوگ‌ها، تیم سایت با برخی از نویسندگان فیلم‌نامه که آن نقل‌قول‌ها را خلق کرده‌اند صحبت کرد تا داستان پشت آنها را بداند. در ادامهٔ این مطلب با ما همراه باشید تا 30 نقل‌قول محبوب فیلم‌های هالیوودی را به شما معرفی کنیم.

همچنین بخوانید:
20 دیالوگ‌ برتر در فیلم‌های تارانتینو

30. Carpe diem. دم را غنیمت شمارید، پسرها.
Dead Poets Society

انجمن شاعران مرده

تام شولمن فیلم‌نامه‌نویس به هالیوودریپورتر گفت: “من یک شلوار از کمپانی به نام Carpe Denim داشتم. زمانی که این شلوار را می‌خریدم متوجه آن نشدم، اما زمانی که به روش خاصی تا شده بود، این اسم را روی قسمت داخلی دور کمر شلوار دیدم. «Denim» (پارچه کتانی) یکی از جالب‌ترین چیزهایی است که در خط تولید این شرکت دیده‌ام.”

29. خانم رابینسون! شما سعی دارید منو اغوا کنید، درسته؟
The Graduate

فارغ‌التحصیل

در فیلم مایک نیکولز، خانم رابینسون حدود 25 سال از بنجامین بردداک، فارغ‌التحصیل جوان فیلم، بزرگ‌تر است. اما در واقعیت، آن بنکرافت تنها 6 سال از داستین هافمن 29 ساله بزرگ‌تر است.

28. من شوخی ندارم. و منو شرلی صدا نزن.
Airplane

هواپیما

جف زوکر (که همراه برادرانش در نوشتن فیلم‌نامه همکاری داشته) به هالیوودریپورتر گفت: “فکر می‌کنم مردم به‌خاطر بازی لسلی نیلسن این دیالوگ را به یاد دارند. طوری که او این جمله را بیان کرد همان چیزی بود که خواستارش بودیم. ما از بازیگران خواسته بودیم جوری رفتار کنند که انگار نمی‌دانند در یک فیلم کمدی بازی می‌کنند.”

27. جانی اینجاست!
The Shining

درخشش

داستان از این قرار بود که شخصیت جک تورنس با بازی جک نیکلسون، دری را می‌شکند تا به سمت همسر لرزانش برود. اما نیکلسون چیزی به صحنه اضافه کرد. برداشت‌های زیادی از این صحنه گرفته شد و درهای زیادی شکسته شد تا اینکه استنلی کوبریک بالاخره رضایت داد. “جانی اینجاست!” جملهٔ فی‌البداهه نیکلسون بود که کوبریک را راضی به پایان برداشت‌های این صحنه کرد.

26. توی بیسبال کسی گریه نمی‌کنه!
A League of Their Own

A League of Their Own

بابالو مندل نویسندهٔ فیلم‌نامه می‌گوید: “اگر کسی اسلحه به سمتم بگیرد و بگوید جمله‌ای که این فیلم را تعریف می‌کند کدام است، یک جمله بعد را انتخاب می‌کنم. شخصیت جینا دیویس می‌خواهد تیم را ترک کند و سعی دارد این موضوع را به شخصیت تام هنکس بگوید که ماندن در تیم برایش سخت است. هنکس می‌گوید: “معلومه که سخته! اگه سخت نبود همه می‌تونستن انجامش بدن.” این «سخت» بودن چیزی است که آن را عالی کرده. من این دیالوگ را انتخاب می‌کنم.”

25. من با اولین سلام عاشقت شدم.
Jerry Maguire

جری مگوایر

کامرون کرو نویسنده و کارگردان می‌گوید: “دروغ نمی‌گویم که برای بیلی وایلدر و آخرین جمله در «آپارتمان» احترام زیادی قائل هستم. همیشه از شنیدن این جملهٔ «خفه شو و باهاش کنار بیا» از زبان شرلی مک‌لین به جک لمون لذت بردم. این یکی از محبوب‌ترین جمله‌ها در بین اعضای خانواده‌ام بود. ما عاشقش بودیم. خب برای فیلم «جری مگوایر»، می‌خواستم رنی حرف جری را قطع کند و چنین چیزی بگوید. جمله اصلی این است: “خفه شو ـ من با اولین سلام عاشقت شدم.”. این یک قاعده سرانگشتی برای هر فیلم‌نامه‌نویس است: بیلی وایلدر هیچ‌وقت شما را به اشتباه نمی‌اندازد.”

24. هیوستون، ما یه مشکلی داریم.
Apollo 13

آپولو 13

هالیوود اینجا کمی روی بخش تاریخی این داستان تجدیدنظر کرد: جیم لاول فضانورد در دنیای واقعی گفته بود: “هیوستون، ما یه مشکلی داشتیم.”

23. تا ابدیت و پس از آن!
Toy Story

داستان اسباب‌بازی

تیکه کلام باز لایتیر در واقع نسخهٔ تغییریافتهٔ «آن سوی ابدیت» است که به‌عنوان نوشتهٔ میانی فیلم «2001: ادیسه فضایی» اثر استنلی کوبریک هم ظاهر شد. این نقل‌قول کمی بعد در عنوان کتاب کارن پیک که دربارهٔ تاریخ پیکسار بود و هم‌چنین در متن شعر آهنگ موفق «زنان مجرد» اثر بیانسه نیز به چشم خورد.

22. Yippie-ki-yay, motherf—er!
Die Hard

جان‌سخت

استیون ئی. د سوزا نویسنده می‌گوید: “بروس آخر این جمله را به میل خودش تغییر داد و تقریبا همهٔ عوامل از آن استقبال کردند. ما با نگرانی فراوان این جمله را برای گرفتن تأیید اولیه فرستادیم و خوشبختانه نتیجه مثبت بود و این جمله از فیلم حذف نشد.”

21. ئی.تی به خانه زنگ بزن
E.T. the Extra-Terrestrial

ئی.تی. موجود فرازمینی

هنگام فیلم‌برداری، استیون اسپیلبرگ کنار دوربین بود و جای شخصیت ئی.تی با بازیگر مقابلش صحبت می‌کرد. بعدا بن بروت طراح صدا، صدای این شخصیت را با صدای زمخت پت ولش ضبط کرد و با ترکیب صدای حیوانات، صدایی فرازمینی به این شخصیت داد.

20. تو نمی‌تونی با واقعیت کنار بیایی!
A Few Good Men

چند مرد خوب

فیلم‌برداری صحنهٔ بحرانی دادگاه که نیکلسون این جمله را ادا می‌کند یک روز کامل زمان برد. زمانی که نوبت به فیلم‌برداری از واکنش‌های افراد حاضر در صحنه رسید، راب راینر کارگردان به نیکلسون گفت که فرد دیگری می‌تواند دیالوگ‌های او را به جایش بیان کند، اما نیکلسون اصرار داشت که خودش این کار را انجام دهد و تقریبا 50 بار این کار را کرد. چرا؟ او به راینر گفته بود: “من عاشق بازیگری هستم.”

19. من برمی‌گردم.
The Terminator

نابودگر

آرنولد شوارزنگر می‌خواست این جمله را به «من باز خواهم گشت» (I will be back) تغییر دهد، چون بیشتر ماشینی به‌نظر می‌رسید و او در بیان «I’ll» مشکل داشت. او می‌گوید جیمز کامرون جوری به او نگاه می‌کرد که انگار عقلش را از دست داده است.

18. من آدم‌های مرده را می‌بینم.
The Sixth Sense

حس ششم

همان‌طور که هالی جوئل آزمنت در حال گفتن این جمله است، دوربین روی صورت بروس ویلیس می‌رود. فرانک مارشال نگران بود که این کار باعث لوث شدن داستان شود. با پخش این قسمت برای عده‌ای از مخاطبان، متوجه شدند که پیچیدگی داستان از بین نرفته است.

17. باند. جیمز باند.
Dr. No

دکتر نو

ایان فلمینگ نام جاسوس برجسته‌اش را با نگاه به خسته‌کننده‌ترین لقبی که در میان کتاب‌های کتابخانه‌اش وجود داشت، انتخاب کرد. ظاهرا این نام متعلق به نویسندهٔ راهنمای تماشای پرندگان بوده است. فلمینگ دربارهٔ لحظه‌ای که این نام را کشف کرد گفت: “واقعا این اسم یکی از احمقانه‌ترین اسم‌هایی است که تا به حال شنیده بودم.”

16. ما همیشه پاریس را خواهیم داشت.
Casablanca

کازابلانکا

جولیوس اپستاین فیلم‌نامه‌نویس می‌گوید: “یادداشتی به هال والیس دربارهٔ افتضاح بودن فیلم‌نامه «کازابلانکا» نوشتم. او یادداشت را در کشوی میز قرار داد. از آنجا به بعد، هرگاه اختلاف نظری پیدا می‌کردیم، او این یادداشت را بیرون می‌آورد و از من می‌خواست دوباره آن را بخوانم.”
این مقاله برگرفته از سایت hollywoodreporter.com است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان