نماینده مجلس:

۳۰ درصد کارت های الکترونیکی مرزنشینان پیرانشهر فعال نیست

ارومیه- ایرنا- نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود فعال شدن بازارچه مرزی تمرچین هنوز ۳۰ درصد کارت های الکترونیکی مرزنشینان فعال نشده است.

30 درصد کارت های الکترونیکی مرزنشینان پیرانشهر فعال نیست

رسول خضری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هوز هم زیرساخت‌های لازم برای فعالیت پیله وران فراهم نشده و تعداد زیادی از کارت‌های الکترونیکی آنان غیر فعال است.

وی همزمان با سفر وزیر صمت به تمرچین و بررسی مشکلات تجارت مرزی این شهرستان، اضافه کرد: پیله وران در زمینه ثبت سفارش‌ها و بحث ارز مشکلاتی دارند که باید بررسی و راهکارهای مناسب برای آن ارائه شود.

وی در خصوص مبادلات مرزی با کشور عراق نیز گفت: در سفر وزیر امور خارجه به اقلیم کردستان این موضوع با وزیر تجارت عراق مطرح شد و 2 طرف تمایل زیادی برای برقراری مبادلات اقتصادی با هم داشتند.

وی در خصوص سفر وزیر صمت به شهرهای پیرانشهر و سردشت نیز گفت: بنا بر برنامه ریزی های صورت گرفته در این سفر مشکلات بازارچه‌های رسمی و مشکل کارت‌های مرزی پیله وران بررسی می‌شود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر در این سفر دیداری هم با فعالان اقتصادی، نماینده پیله وران و مسئولان واحدهای تولیدی در این 2 شهرستان مرزی خواهد داشت.

خضری یادآور شد: مسئله مرز تنها به مسائل اقتصادی مربوط نمی‌شود و مسائل امنیتی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید در چهارچوب قوانین و مقررات با ترددکنندگان مرزی برخورد شود.

وجود 967 کیلومتر از مرزهای ایران با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان در محدوده آذربایجان غربی، این استان را در موقعیت ممتازی برای گسترش روابط تجاری با کشورهای همسایه قرار داده و این ظرفیت منحصربفرد در دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر صمت امروز / ‏پنجشنبه / ‏ در سفر یک روزه خود به آذربایجان غربی از مرز کیله سردشت و مرز تمرچین پیرانشهر بازدید می‌کند و در جلسه‌ای که با حضور مسئولان استانی و فعالان اقتصادی برگزار می‌شود، مشکلات این 2 مرز را مورد بررسی قرار می‌دهد.

3020/‏3072

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان