کدام حیوان سرطان را تشخیص می‌دهد؟

از آنجا که سگ‌ها قدرت بویایی فوق‌العاده بالایی دارند، محققان علاقه‌مند بودند که بفهمند آیا این حیوانات قادر به کشف بیماری هستند یا نه.

کدام حیوان سرطان را تشخیص می‌دهد؟

به گزارش خبرآنلاین، مطالعات جدید در این زمینه نشان می‌دهد که سگ‌ها با حس بویایی خود قادر به تشخیص سرطان ریه، با دقت بالا هستند.

سرطان ریه، دومین سرطان از نظر فراگیری در دنیاست و بزرگترین عامل مرگ ومیر از این نوع بیماری نیز به حساب می‌آیند؛ به همین دلیل، تشخیص این بیماری در مراحل اولیه بسیار اهمیت زیادی دارد، اما تشخیص آن از طریق متدهای پیشرفته مانند اسکن‌های CT و یا PET، هزینه بر و در بسیاری از موارد، غیرقابل اعتماد است.

در بررسی این موضوع، پرفسور توماس کویین و همکارانش طی مدت 8 هفته، 3 سگ را آموزش دادند تا در صورت استشمام علائم سرطان در نمونه‌ی خون، بنشینند و در غیراین صورت به کارشان ادامه بدهند.

پس از امام دوره آموزش، نمونه‌های دریافت شده از افراد مبتلا به سرطان ریه و افراد سالم را در اتاقی با شرایط مناسب قرار دادند تا سگ‌ها بتوانند عملیات خود را انجام دهند.

در نهایت، سگ‌ها توانستند سرطان را در 97.5 درصد از موارد با دقت 96.7 درصد صحیح تشخیص بدهند.

حس بویایی سگ 10 هزار بار قوی‌تر از انسان است و در حال حاضر این تیم پزشکی قصد دارند تا توانایی این حیوانات را برای تشخیص انواع دیگر سرطان از جمله سرطان سینه و سرطان کولون، یا سرطان روده بزرگ، بسنجند.

منبع: Medical News Today

47234

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان