به گزارش ایسنا و به نقل از فوربس، تحقیقات قبلی نشان میدهد دختران در سنین کودکی خود را کم استعدادتر از پسران میدانند. بنابراین دانشمندان و سیاستگذاران در صدد رفع این شکاف جنسیتی برآمدند و با توسعه برنامههای دبیرستانی و ایجاد جذابیت و علاقه برای دختران قصد دارند آنها را به سمت دانشگاه و مشاغل صنعت فناوری هدایت کنند. اما دبیرستان خیلی دیر است. چرا که نوجوانان علایق و سلایق خود را شکل دادهاند و ذهن و شخصیت اجتماعیشان شکل گرفته است.
تحقیقات جدید نشان میدهد اگر شاخصههای جنسیتی معمول اجتماعی نادیده گرفته نشود و علایق کودکان در نظر گرفته شود و در طول دوران کودکی تا نوجوانی پرورش پیدا کند، میتوان منحنی کاهش حضور بانوان در صنعت فناوری را به سمت بالا برد و تعداد دختران با استعداد را در صنایع فناوری افزایش داد.
کودکان ذاتا کنجکاو هستند. به یک کودک 5 ساله ماموریتی بدهید و ببینید چگونه عمل میکند. یک دختر 7 ساله از نواحی آتلانتا به نام" کامیل ماسکارناس" میگوید: هرگز تسلیم نشو! خلاق و منعطف باش. کودکان در یادگیری علوم کامپیوتری کنجکاوی ذاتی خود را به نمایش میگذارند. بستگی به ما دارد که چه میزان به این کنجکاوی اهمیت بدهیم.
"کامیل" یکی از نفرات گروه دو نفره رباتیک است که ربات کمک کنندههای نینجا را ساختهاند. نفر دیگر "درو ویلیامز" دانشآموز دختر مقطع اول ابتدایی است. آنها دو سال قبل شروع به بازی با رباتی به نام "دش" کردند. در ابتدا کنجکاو بودند که چگونه حرکت میکند، سنسورهایش چگونه کار میکند و چراغها و صداها چگونه روشن میشوند. اینجا بود که هر دو جدی شدند و بالاخره امسال وارد رقابت رباتیک با حضور 5300 تیم از سراسر دنیا شدند که برای حضور در این رقابت نیاز به کدنویسی برای کمک به "دش" برای نجات یک حیوان از حمله خیالی یک خرس داشتند.