ماهان شبکه ایرانیان

خطاب به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس

مرکز رشد و نوآوری علوم انسانی دانشگاه علامه طباطبایی افتتاح شد /رونمایی ازموزه دانشگاه

تهران-ایرنا-مرکز رشد ونوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی عصر امروز درآئینی با حضورمعاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح و از موزه این دانشگاه رونمایی شد.

مرکز رشد و نوآوری علوم انسانی دانشگاه علامه طباطبایی افتتاح شد /رونمایی ازموزه دانشگاه
به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، دراین آئین که عصر دوشنبه با هدف گرامیداشت مقام استاد و با حضور دکتر حسین سلیمی سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی همراه بود، مرکز رشد و نوآوری این دانشگاه با هدف حمایت از پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی افتتاح شد.
ساختمان این مرکز با حمایت معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری و معاونت پژوهشی وزارت علوم تاسیس که با راه‌اندازی و فعالیت‌های شرکت دانش‌بنیان در این مرکز، مدل جدیدی از فعالیت علمی و اشتغال‌زایی در حوزه علوم انسانی در اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی اجرایی و عملیاتی خواهد شد.
همچنین موزه دانشگاه علامه طباطبائی نیز در فضایی به مساحت 100 متر مربع در ساختمان مجتمع فرهنگی و آموزشی امام علی (ع) پردیس مرکزی دانشگاه با هدف جمع آوری و مستندسازی و نمایش اسناد تاریخی، تصاویر قدیمی، وسایل کمک آموزشی، آزمایشگاهی، کارگاهی و اداری مورد استفاده دانشگاه علامه طباطبایی افتتاح شد.
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه، حوزه علوم انسانی حوزه بسیار پولسازی است گفت: ما می توانیم اقتدار نرم مان را در دنیا از طریق این حوزه پیگیری کنیم.
وی با بیان اینکه، در حال حاضر 50 درصد دانشجویان کشورمان در حوزه علوم انسانی تحصیل می کنند، تاکیدکرد: ما بایستی مدل های موفقی را در حوزه تجاری سازی علوم انسانی پیاده سازی کنیم.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور ادامه داد:این یک چرخه شامل پژوهش پایه و پژوهشی است که با پول دولتی تا خلق محصول از طریق شرکت های حوزه IT اتفاق می افتد.
ستاری گفت: تمام حوزه های ساخت انیمیشن و بازی های کامپیوتری در حوزه های علوم انسانی قابل حل و پیگیری است که البته این فضا احتیاج به مولفه های جدیدی دارد.
وی در عین حال افزود: البته این فضا در حوزه حقوق نیازمند باز کردن فایل های جدیدی برای شرکت های دانش بنیان است، بعنوان مثال ارزش گذاری دارایی های نامشهود خود یک بحث بزرگی است که بایستی اتفاق بیافتد.
ادامه دارد....
1836**1440
** خبرنگار:‌یوسف درویشی ** انتشار: گلشن
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان