معاون اول قوه قضائیه:

باید در شورا‌های حل اختلاف از ظرفیت مردمی استفاده کنیم

محسنی اژه ای گفت: شورا‌های حل اختلاف باید به سمت صلح و سازش بروند و از همه ظرفیت مردمی استفاده کنند.

باید در شورا‌های حل اختلاف از ظرفیت مردمی استفاده کنیم

دشمن با فشار اقتصادی قصد دارد صبر انقلاب مردم را تمام کندبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه در مراسم تودیع و معارفه رئیس شورای حل اختلاف اظهار کرد: خدمت به این نظام و مردم شهید پرور و ولایت مدار افتخار امیز است.

معاون اول قوه قضائیه گفت: در طول تاریخ افرادی بودند که از امام زمان خود پیشی گرفتند و یا عقب ماندند که هر دو گروه زیان کار هستند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای تاکید کرد: در جامعه افرادی مخل امنیت عمومی هستند و خاطر مردم را ناراحت می‌کنند؛ با این گروه باید به گونه‌ای برخورد شود که در عین اینکه جنبه برخوردی داشته باشد، جنبه تربیتی هم داشته باشد.

وی ادامه داد: مهم این است که در زمان برخورد با مجرمان به گونه‌ای رفتار کنیم که آن‌ها تربیت هم شوند.

محسنی اژه‌ای بیان کرد: یکی از الطاف خدا توبه است و خداوند برما منت می‌گذارد و توبه ما را می‌پذیرد و ما مسئولان در کنار زندگی نظارتی و امنیتی باید باب بازگشت برای مجرمان را باز بگذاریم.

معاون اول قوه قضائیه گفت: امروز جنگ اقتصادی دشمن تمام عیار است و قصد دارد صبر انقلابی مردم را تمام کند و تشنج اجتماعی را بیندازد و ما در این شرایط نیازمند تولیدو حمایت از سرمایه گذاری هستیم.

وی با بیان اینکه در شرایطی که باید از تولید حمایت کنیم، ممکن است با فساد هم مواجه شویم، تصریح کرد: باید به گونه‌ای مسائل را مدیریت کنیم که هم سرمایه‌گذاری داشته باشیم و هم کار کنیم و هم مفسدان بترسند.

 حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای اظهار کرد: یکی از استان‌های موفق در این زمینه استان آذربایجان شرقی است.

معاون اول قوه قضائیه گفت: شورا‌های حل اختلاف باید باری از دوش مردم کم کنند و به سمت صلح و سازش بروند و باید در شورا‌های حل اختلاف از همه ظرفیت مردمی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه شورا‌های حل اختلاف به وجود آمدند تا بین مردم صلح و سازش ایجاد کنند، گفت: باید کاری کنیم که با هزینه کم باری از دوش دستگاه قضایی کم کنیم، نه اینکه باری به دوش قوه قضائیه اضافه شود.

  معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: در حال حاضر در دستگاه قضایی 40 هزار نیروی انسانی داریم که با اضافه شدن شورای حل اختلاف به 70 هزار نفر می‌رسیم و این خلاف سیاست‌های کلی ابلاغی است.

محسنی اژه ای  افزود: عناوین مجرمانه مانند دعواها، ضرب و شتم و توهین که در صدر جرائم قرار دارد را می‌توان با صلح و سازش حل کرد.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه زمان قانون شورا‌های حل اختلاف به اتمام رسیده است، گفت: مجلس برای ادامه کار شورا‌های حل اختلاف مهلت کوتاهی داده است که باید در این زمان لایحه‌ی را آماده و تقدیم مجلس کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در شورا‌های حل اختلاف باید کمتر به سمت حکم دادن برویم و بیشتر روی صلح و سازش تمرکز کنیم.

حجت الاسلام و االمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: جلسه امروز برای تودیع و معارفه دو مدیر برگزار شده است و احمدی میانجی یکی از مدیران وقت شناس، منظم و دارای ایده است.

وی گفت: ساماندهی شورا‌های حل اختلاف یکی از کار‌های مهم در زمان مدیریت احمدی میانجی در شورا‌های حل اختلاف بود و وی توانست انضباط خوبی در شور‌اهای حل اختلاف ایجاد کنند و در امر آموزش نیز موفق بودند.

وی بیان کرد: مظفری رئیس جدید شورا‌های حل اختلاف که قبل از این مسئولیت دادگستری کل استان آذربایجان شرقی را برعهده داشتند فردی خیرخواه و متعهد و جزء مدیران موفق هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان