کشف ۳۶۴ تن موادمخدر توسط پلیس ایران در ۷ ماهه سال ۲۰۱۹

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر از کشف ۳۶۴ تن انواع مخدر در ۷ ماه گذشته از سال ۲۰۱۹ خبر داد.

کشف 364 تن موادمخدر توسط پلیس ایران در 7 ماهه سال 2019

به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار محمد مسعود زاهدیان صبح امروز در افتتاحیه دوازدهمین نشست کارگروه منطقه‌ای پیش‌سازها RWGP (پیش‌سازهای تولید موادمخدر) با بیان اینکه پدیده موادمخدر در شرایط فعلی جهان به‌عنوان یکی از معضلات بزرگ جامعه بشری است، گفت: مقابله با این پدیده به مشارکت تمام کشورهای جهان بستگی دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در سالهای اخیر تولید مواد مخدر نوظهور شرایط را برای مقابله با این پدیده شوم دشوار کرده است، تصریح کرد: مبارزه با قاچاق موادمخدر نیازمند اتخاذ تدابیر مشترک است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه پلیس مبارزه با موادمخدر جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریمهای ناعادلانه، توفیقات قابل توجهی را در مبارزه با موادمخدر انجام داده است.

زاهدیان با بیان اینکه در سالهای اخیر بیش از 70 درصد کشفیات به تنهایی در اختیار پلیس جمهوری اسلامی انجام شده، متذکر شد: طی 7 ماه گذشته از سال 2019 میلادی، 364 تن انواع موادمخدر توسط پلیس جمهوری اسلامی ایران کشف شده است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر با اشاره به شهادت سه هزار و 814 نفر و مجروحیت بالغ بر 12 هزار نفر در راه مبارزه با موادمخدر، یادآور شد: در سالهای اخیر جهان با چالش کنترل موادشیمیایی مواجه بوده که به عنوان پیش‌سازها شناخته می‌شود.

وی افزود: توسعه اقدامات جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف در بحث کنترل پیش‌سازهای به کار رفته بسیار موثر بوده اما قاچاقچیان با ریسک بالاتر اقدام به انتقال مواد پیش‌ساز شیمیایی می‌کنند.

زاهدیان متذکر شد: تولید شیشه در کشور افغانستان به عنوان تهدید جدید مطرح است، عواید فراوان تولید موادمخدر در اختیار شبکه‌های قاچاق بین‌المللی و تروریستی و بخشی از این عواید با پولشویی کلان در چرخه اقتصادی کشورها قرار می‌گیرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تمرکز و مقابله با شبکه مالی حاصل از قاچاق موادمخدر، می‌تواند تاثیر مثبتی برای جلوگیری از فعالیت قاچاقچیان داشته باشد، گفت: جمهوری اسلامی ایران قربانی ترانزیت موادمخدر است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان