نمایشگاه مشاغل و کارآفرینی در قوچان افتتاح شد

مشهد- ایرنا- همزمان با آغاز هفته ملی مهارت نمایشگاه مشاغل و کارآفرینی فنی و حرفه‌ ای روز یکشنبه در محل نمایشگاه‌ های شهرداری قوچان افتتاح شد.

نمایشگاه مشاغل و کارآفرینی در قوچان افتتاح شد

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای قوچان در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: این نمایشگاه شامل 30 غرفه است که مراکز آموزش فنی و حرفه زنان و مردان، 9 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای و 10 مرکز مهارت آموزی در آن حضور دارند.

سید قاسم موسوی هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی مشاغل و حرفه‌های جدید، ارتقای مهارت‌های نو، شناسایی مشاغل مورد نیاز و اشتغال پایدار ذکر کرد و افزود: یکی از اهداف آتی فنی و حرفه‌ای قوچان برنامه‌های آموزشی بر اساس نیاز شهرستان است که به صورت تقاضا محور در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: در این نمایشگاه دستکم 10 رشته جدید همچون ربان برجسته، بافندگی دو میل، تعمیر دستگاه‌های صوتی تصویری، تعمیرات موبایل و امثال آن معرفی‌شده و قصد داریم در آینده نیز 10 حرفه جدید شناسایی و در جهت اشتغال زایی به مردم معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه حدود 45 درصد حرفه آموزان این شهرستان مشغول کار هستند گفت: در سال‌های اخیر 40 درصد کارآموزان فنی و حرفه‌ای مدارک بالای لیسانس داشته‌اند که نشان دهنده اهمیت مهارت آموزی در بین قشر تحصیلکرده است.

فرماندار قوچان نیز در این مراسم گفت: برگزاری نمایشگاه‌های فنی و حرفه‌ای با رویکرد آموزش، معرفی شغل و معرفی بازار فروش به صورت جامع در اشتغال زایی تأثیر بسزایی دارد.

هادی رجایی نیا افزود: این نمایشگاه‌ها می‌تواند به‌عنوان تسهیل گر در کنار معرفی شغل بازار فروش را هم معرفی کند که در جذب متقاضی ایجاد شغل به صورت آگاهانه تأثیرگذار خواهد بود.

وی اظهار داشت: دیدگاه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در زمینه مهارت آموزی و ایجاد اشتغال در حوزه توانمندی درونی بوده و همواره با اقدامات انجام‌شده توانسته است گام‌های خوبی در حوزه اشتغال به ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی بردارد.

شهرستان 180 هزارنفری قوچان در 137 کیلومتری مشهد قرار دارد.

7501/‏6053

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان