مقایسهٔ نسل جدید شورلت کوروت با رقبای نزدیک

سرانجام پس از چندین سال توسعه، شورلت رسماً نسل جدید کوروت را معرفی کرده است. هرچند فعلاً امکان رانندگی با کوروت جدید وجود ندارد اما حداقل می‌توان روی کاغذ آن‌را با رقبای نزدیک خود مقایسه کرد

مقایسهٔ نسل جدید شورلت کوروت با رقبای نزدیک

سرانجام پس از چندین سال توسعه، شورلت رسماً نسل جدید کوروت را معرفی کرده است. هرچند فعلاً امکان رانندگی با کوروت جدید وجود ندارد اما حداقل می‌توان روی کاغذ آن‌را با رقبای نزدیک خود مقایسه کرد. البته فعلاً نسخهٔ پایهٔ کوروت معرفی شده و در این مقایسه حضور یافته است اما در آینده نسخه‌های قوی‌تر این سوپراسپرت هم معرفی خواهند شد که گفته شده به پیشرانه‌های توئین توربوی جدید مجهز خواهند بود و احتمالاً با سوپراسپرت‌های رده‌بالاتری مثل فراری F8 تریبوتو و مک‌لارن 720S رقابت خواهند کرد.

در این مقایسه اما خودروهایی شامل آکورا NSX، آئودی R8، آستون‌مارتین ونتیج، مک‌لارن 570S، مرسدس AMG GT، نیسان GT-R و پورشه 911 کاررا S به‌عنوان رقبای نزدیک کوروت C8 انتخاب شده‌اند. همهٔ این‌ها خودروهایی هستند که یک شخص ممکن است بجای کوروت با توجه به عواملی مثل قیمت یا عملکرد، تصمیم به خرید آن‌ها بگیرد.

کوروت C8

آکورا NSX

آئودی R8

آستون ونتیج

مک‌لارن 570S

AMG GT

نیسان

GT-R

911 کاررا S

قیمت 60,000 دلار 159,495 دلار 171,150 دلار 152,820 دلار 191,100 دلار 116,895 دلار 115,235 دلار 114,650 دلار
پیشرانه 6.2 لیتری V8 3.5 لیتری V6 5.2 لیتری V10 4.0 لیتری V8 3.8 لیتری V8 4.0 لیتری V8 3.8 لیتری V6 3.0 لیتری H6
تنفس طبیعی توئین توربو طبیعی توئین توربو توئین توربو توئین توربو توئین توربو توئین توربو
قدرت 495

اسب بخار

580

اسب بخار

570

اسب بخار

510

اسب بخار

570

اسب بخار

475

اسب بخار

570

اسب بخار

450

اسب بخار

گشتاور 640

نیوتن متر

645

نیوتن متر

550

نیوتن متر

685

نیوتن متر

600

نیوتن متر

630

نیوتن متر

635

نیوتن متر

530

نیوتن متر

گیربکس 8 سرعته

دوکلاچه

9 سرعته

دوکلاچه

7 سرعته

دوکلاچه

8 سرعته

اتوماتیک

7 سرعته

دوکلاچه

7 سرعته

دوکلاچه

6 سرعته

دوکلاچه

8 سرعته

دوکلاچه

محور محرک عقب چهارچرخ چهارچرخ عقب عقب چهارچرخ چهارچرخ عقب
شتاب 0 تا 96 >3 ثانیه 2.9 ثانیه 3.4 ثانیه 3.5 ثانیه 3.0 ثانیه 3.9 ثانیه 2.8 ثانیه 3.5 ثانیه
حداکثر سرعت 307

کیلومتر

324

کیلومتر

315

کیلومتر

330

کیلومتر

304

کیلومتر

315

کیلومتر

307

کیلومتر

وزن 1527

کیلوگرم

1725

کیلوگرم

1685

کیلوگرم

1530

کیلوگرم

1344

کیلوگرم

1540

کیلوگرم

1784

کیلوگرم

1534

کیلوگرم

 

همان‌طور که در جدول مشاهده می‌کنید، کوروت جدید با پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 تنفس طبیعی خود با رقبای قدرتمندی مواجه است. هرچند کوروت C8 با 495 اسب بخار قدرت و 640 نیوتن متر گشتاور قدرتمندترین خودروی این مقایسه نیست اما از لحاظ شتاب در بین بهترین خودروهای این کلاس قرار می‌گیرد. این موضوع حتی بیشتر قابل‌توجه خواهد بود وقتی می‌بینیم کوروت C8 با پیشرانه‌ای سنتی هنوز هم به‌اندازهٔ کافی قدرتمند هست که بتواند با قوای محرکهٔ پیشرفته‌ای مثل آکورا NSX که از ترکیبی از توربوشارژرها و موتورهای الکتریکی به‌عنوان نیروهای کمکی استفاده می‌کند رقابت کند.

از سوی دیگر، طی نسل‌های گذشتهٔ کوروت، مهندسان شورلت تلاش‌های زیادی برای بهبود کیفیت داخلی خودرو انجام داده‌اند که این تلاش‌ها در نسل C8 به اوج رسیده است. البته تا پیش از نشستن درون کابین کوروت نمی‌توان در مورد کیفیت متریال نظر داد اما درمجموع کابین کوروت C8 پیشرفت قابل‌توجهی را نسبت به نسل قبلی تجربه کرده است. کابین این نسل طرحی راننده محور دارد به‌گونه‌ای که نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به‌طور مستقیم به سمت راننده نصب شده است. علاوه بر این، روی کنسول مرکزی هم نواری طولانی از دکمه‌های فیزیکی برای کنترل قسمت‌های مختلف تعبیه شده است.

شورلت هنوز قیمت دقیق کوروت C8 را اعلام نکرده اما تخمین زده که قیمت آن از زیر 60 هزار دلار آغاز خواهد شد. این یعنی کوروت موتور وسط به میزان قابل‌توجهی از همهٔ رقبای خود ارزان‌تر است. علاوه بر این، کسانی که خواهان عملکرد بیشتر هستند نیز می‌توانند پکیج پرفورمنس Z51 را سفارش دهند که خروجی موتور را به میزان 5 اسب بخار و 10 نیوتن متر افزایش می‌دهد و قطعاتی مثل تعلیق تهاجمی‌تر، ترمزهای بزرگ‌تر، خنک‌کنندگی بهبودیافته و اگزوز تجدیدنظر شده را به خودرو اضافه می‌کند. البته قیمت این پکیج هنوز مشخص نیست اما حتی بدون این قطعات هم کوروت C8 ترکیب فوق‌العاده‌ای از قیمت و عملکرد را ارائه می‌کند.


منبع: Motor1

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان