سیل در هند؛ دستکم ۱۶ نفر کشته و ده‌ها هزار نفر آواره شدند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، دولت هند روز چهارشنبه اعلام کرد بر اثر بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیل در ایالت «مهاراشترا» واقع در غرب این کشور، دستکم 16 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

مقام‌های هندی همچنین از بیم بالا رفتن تعداد کشته‌ها، بیش از 140 هزار نفر را از مسیر سیل خارج کرده و به مناطق امن‌تر منتقل کرده‌اند. 

مقام‌های محلی این هفته پس از آنکه مناطقی چون «کولاپور» شاهد بارش بیش از 670 میلی متر باران بودند، مجبور شدند دریچه سدهای پرشده را باز کنند. در پی این اقدام، بسیاری از رودخانه‌های غرب هند طغیان کرده‌اند.

«دیپاک مایسکار» از مقام‌های منطقه «پیون» در این مورد گفته است: «مخازن این مناطق پر شده است. اگر بارندگی ادامه داشته باشد، چاره‌ای جز آزاد کردن آب به سوی رودخانه‌ها، نخواهیم داشت.»

اداره هواشناسی هند پیش‌بینی کرده است که بارندگی شدید برای دستکم سه روز دیگر هم ادامه داشته باشد. از این رو، تیم‌های امداد بیشتری به این ایالت اعزام شده‌اند.

مدارس و دانشگاه‌های مناطق سیل‌زده از روز دوشنبه تعطیل شده و انتظار می‌رود این تعطیلی تا پایان هفته هم ادامه داشته باشد. کشورهای جنوب آسیا هر ساله در فصل تابستان با بارندگی‌های شدید موسمی روبرو هستند که عمدتا خسارات مالی و جانی گسترده‌ای بر جای می‌گذارد. با این وجود، همین بارندگی 70 درصد بارش‌های سالانه هند را شامل می‌شود و در اقتصاد و بخش زراعی این کشور نقشی مهم ایفا می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان