آیا آب دریاچه هنر موجب انتقال بیماری به شهروندان می‌شود؟

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران درباره استفاده از پساب در دریاچه هنر توضیحاتی داد.

آیا آب دریاچه هنر موجب انتقال بیماری به شهروندان می‌شود؟

آیا آب دریاچه هنر موجب انتقال بیماری به شهروندان می شود؟زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات ایمنی شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره استفاده از پساب برای تامین آب  دریاچه هنر،گفت: بخشی از آب دریاچه هنر از پساب ایستگاه مترو تأمین می‌شود.

رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات ایمنی شورای شهر تهران افزود: در کنار پساب بخشی از آب دریاچه نیز از قنات‌های زیرزمینی تأمین می‌شود که بنا به گفته مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران پس از احداث تصفیه‌خانه در محدوده دریاچه هنر حجم بیشتری از پسآب را می توان  به آب دریاچه هنر اضافه کرد تا از آب قنات ها کمتر استفاده شود.


بیشتر بخوانید؛ اراضی عباس‌آباد را به یکی از جاذبه‌های بی‌بدیل پایتخت بدل می‌کنیم


صدراعظم نوری در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از پسآب در دریاچه هنر موجب انتشار و انتقال بیماری به شهروندان و بازدیدکنندگان نمی‌شود؟ گفت: زمانی که حرف از پسآب زده می‌شود این بدین معنا نیست که از پساب‌های انسانی با درصد آلودگی زیاد برای تامین آب دریاچه استفاده شده باشد.

رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات ایمنی شورای شهر تهران تأکید کرد: خیال شهروندان و بازدیدکنندگان از حضور در دریاچه هنر  راحت باشد، زیرا هیچ آلودگی حادی در آب دریاچه وجود ندارد.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی مجموعه چهارباغ در اراضی عباس‌آباد، گفت: کلنگ‌زنی چهارباغ در مسیر توسعه عرصه عمومی و فضای سبز اقدامی بسیار ارزشمند بود که فاز اول آن ظرف یک‌سال آینده احداث و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات ایمنی شورای شهر تهران با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه 110 آتش‌نشانی در اراضی عباس‌آباد گفت: با احداث و راه‌اندازی ایستگاه 110 آتش‌نشانی تعداد ایستگاه‌های فعال سازمان آتش‌نشانی و خدماتی ایمنی شهرداری تهران در سطح پایتخت به یکصد و 31 ایستگاه رسید که این آمار در خاورمیانه در سطح یک کلانشهر رکورد محسوب می‌شود.

چندی پیش کلنگ زنی و بهره برداری از 3 پروژه شهری چهار باغ، ایستگاه 110 آتش نشانی و دریاچه هنر در اراضی عباس آباد با حضور شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری و اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد.

/

هیچ آلودگی حادی در آب دریاچه هنر وجود ندارد

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان