رویای ریاست بر جام‌جم در سر وزیر احمدی‌نژاد

مدت زمانیست که با داغ شدن گمانه ها بر سر ریاست سازمان صداوسیما، نام یک چهره برخاسته از دولت احمدی نژاد هم بر سر زبان ها می افتد، مردی که روزگاری پیشتر ریاست وزارت فرهنگ و ارشاد دولت احمدی نژاد را برعهده داشت.

رویای ریاست بر جام‌جم در سر وزیر احمدی‌نژاد

به گزارش خبرآنلاین، شاید سمت‌های متفاوتی را در طول عمر سیاسی‌اش تجربه کرده باشد اما بیشتر از همه با عنوان «وزیر محمود احمدی‌نژاد» شناخته می‌شود. وزیری که بعد از خرداد سال 88 راهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد و سال‌هایی را رقم زد که حداقل طعمش هنوز از یاد اهالی مطبوعات نرفته و همچنان وقتی آن روزها مرور می‌شود تلخی‌اش در ذهن تداعی می‌شود. توقیف روزنامه‌های بهار، مغرب، اندیشه نو و ... یادگار همان دوران است. البته اهالی سینما هم از این حضور بی نصیب نماندند و تلخی وزارت او دامن سینمایی‌ها را هم گرفت. او تنها وزیر فرهنگی بود که دستور داد خانه سینما که به عنوان مامن هنرمندان سینما شناخته می‌شود منحل شود.

سید محمد حسینی 14 دی ماه سال 90 در حاشیه جلسه هیات دولت از انحلال خانه سینما به‌طور رسمی خبر داد و تا پایان دوره وزراتش حتی وقتی محمود احمدی‌نژاد وعده بازگشایی آن را به هنرمندان داد رفع پلمپ نشد.

تحریمی اروپا

مهرماه سال 90 بود که اتحادیه اروپا سه تن از وزرای محمود احمدی‌نژاد را در لیست تحریم قرار داد که سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد دولت دهم به دلیل سانسور گسترده مطبوعات و رسانه‌ها و همچنین دستگیری و آزار هنرمندان و خبرنگاران و روزنامه نگاران، به این فهرست اضافه شد. حسینی در این باره گفته بود:«آنها گفته‌اند اموال‌تان را در آنجا توقیف می‌کنیم، اگر اموالی وجود دارد توقیف کنند» .

سودای ریاست

در گوشه ای از رزومه کاری سید محمد حسینی بخش دیگری هم وجود دارد که شاید کمتر با آن پرداخته شده است، آنهم مربوط به  صدا و سیمای اوایل دهه 80 است که رئیس  دفتر ریاست سازمان بود؛ شاید از همان زمان بود که سودای ریاست سازمان صدا و سیما در سرش جای گرفت البته بعد از آنکه توانست به وزارت فرهنگ و ارشاد برسد تقریبا بخشی از آن پله‌های ترقی را سریعتر طی کرد. وزارتی که دوست داشت تکرار شود، شاید از همین رو بود که در سال 92 همه امیدش پیروزی سعید جلیلی در انتخابات بود اما برنامه‌ها آنطور که انتظارش را داشت پیش نرفت.

ساختمان شیشه‌ای جام جم بعد از سال 92، کاخ آمالی برای وزیر احمدی نژاد شد تا هر بار که بحث تعیین ریاست بر این ساختمان به میان می آمد، نامی هم از او در گمانه‌زنی‌ها مطرح شود. البته گمانه‌زنی‌هایی که بیشتر از سوی طیف همراه با او بر زبان می‌آمد.

این روزها نیز با داغ شدن حرف و حدیث‌ها بر سر تغییرات احتمالی در ریاست صدا و سیما بار دیگر اسم سیدمحمد حسینی مطرح شده است. البته این‌بار حسینی در توئیتی در واکنش به این احتمالات نوشته است؛«خبر تغییر رئیس سازمان صدا و سیما را در فضای مجازی دیدم که معلوم نیست از چه منبعی ذکر شده! اینگونه خبرها را که هر از چندی داغ می‌شود تایید نکرده و نمی‌دانم دامن‌زنندگان به آن چه هدفی را دنبال می‌کنند؟ از اهالی رسانه تقاضا می‌کنم از نشر شایعاتی که سبب تضعیف مدیریت رسانه ملی می‌شود اجتناب کنند.»

توئیتی که بیشتر به نظر می‌رسد دستمایه شایعه اش را خودش سفارش داده! و او در حرکتی نمایشی با دست پس  می زند و با پا پیش می کشد.چراکه درست در چنین مقاطعی است که دامنه اظهار نظرهای او بیشتر شده و اغلب در قالب مدافع تمام قد صدا و سیما ظاهر شده است.

وزیر احمدی نژاد بدش نمی آید اگر رویای تکرار وزارت محقق نشد لااقل رویای ریاست بر جام جم برایش عینی و واقعی شود. 

172727

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان