در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

چگونه رفتارهای دوران مجردی را بعد از ازدواج تغییر دهیم؟

یک روانشناس گفت: هر فردی بیش از دو دهه از عمرش را به صورت مجردی گذرانده است و تغییر عادت‌های این دوره کار آسانی نیست.

چگونه رفتارهای دوران مجردی را بعد از ازدواج تغییر دهیم؟

حسن اکبرزاده روانشناس و مشاور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تغییر رفتار دوران مجردی بعد از ازدواج  اظهار کرد: تغییر مختص خود هر فردی است و هیچکس قدرت تغییر دیگری را ندارد، اما به اشتباه خیلی اتفاق می‌افتد که زوجین در رابطه مشترک به دنبال تغییر دادن طرف مقابل هستند.

اکبرزاده بیان کرد: اگر به دنبال ازدواج هستید و تصمیم دارید بعد از ازدواج دست به تغییر طرف مقابل و یا حتی پاره‌ای مواقع تغییر در خود بزنید سخت در اشتباه هستید.

او ادامه داد: اولین اقدام برای مسیر ازدواج زمانی صورت می‌گیرد که هر کسی آگاهی‌های لازم در ارتباط با بلوغ در جنبه‌های مختلف نسبت به خودش را دارا باشد و انواع بلوغ شامل بلوغ جسمانی، بلوغ عاطفی، بلوغ روانی، بلوغ فکری، بلوغ اجتماعی و بلوغ اقتصادی می‌شود.

این روانشناس با بیان اینکه هر فردی بیش از دو دهه از عمرش را به صورت مجردی و با مسئولیت‌های خاص این دوره گذرانده است، افزود:  تغییر عادت‌ها کار آسانی نخواهد بود و باید با آگاهی، پذیرش و در فرایند ارتباطی این تغییرات صورت پذیرد.

اکبرزاده گفت: اگر هر کسی با خودش به این بینش برسد که شاید یک سری رفتار‌های مجردی در مسیر ازدواج جایگاهی ندارند و باید تغییر کنند و یا اینکه تعدیل شوند با پذیرش بیشتری در مسیر ازدواج قرار می‌گیرد و به جای تلاش برای تغییر طرف مقابل در توافقات متقابل شرکت می‌کند.


بیشتر بخوانید: اگر همسر رفیق بازی دارید، بخوانید! 


او با اشاره به اینکه در واقع هر چقدر تغییر یا تعدیل سازی قبل از ورود به رابطه مشترک اتفاق بیفتد بهتر است، گفت: در چنین شرایطی با فردی آگاه که از بینش مناسبی برخوردار است و در رابطه مشترک وارد می‌شود روبرو هستیم.

این روانشناس با بیان اینکه با اولین پیشنهاد از جانب فردی و پذیرش از طرف مقابل مسیر ازدواج شروع می‌شود، اضافه کرد: با این شروع با توجه به اصل تفاوت‌ها در رابطه که اجتناب ناپذیر است موضوعی به نام اصل مذاکره مطرح می‌شود که تنها راه اصولی و نتیجه بخش در ارتباط با تفاوت‌ها است.

اکبرزاده ادامه داد: اصل تفاوت از طریق اصل مذاکره  به نام اصل توافق منجر می‌شود، بنابراین از شروع یک مسیر ازدواج بیشتر با موضوع توافق و تفاهم سرو کار داریم و زندگی پر از تکالیف مختلف است که اجتناب ناپذیر بوده و تا رابطه‌ای هست تکالیف نیز وجود دارند.

او خاطرنشان کرد:کسانی که با بلوغ کافی، آگاهی و بینش خوب در یک رابطه ازدواج قرار می‌گیرند و در رابطه مشترک نیز مسیر مذاکره و توافق را درمورد تفاوت‌ها پیش می‌گیرند، فرایند بهتری را درمسیر تغییر، تعدیل، مذاکره و توافق سپری می‌کنند.

تغییر رفتار دوران مجردی بعد از ازدواج

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان