تندگویان:

تولید مهارت منجر به نجات اشتغال کشور می‌شود

معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش گفت: اگر به سمت تولید مهارت در کشور حرکت کنیم، بخشی از اشتغال کشور را نجات داده ایم.

تولید مهارت منجر به نجات اشتغال کشور می‌شود

تولید مهارت منجر به نجات اشتغال کشور می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان  اظهار کرد: علی رغم اقدامات خوب دو سال گذشته بازی‌های رایانه‌ای تولید محتوا برای جوانان و نوجوانان در کشور مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه در این زمینه سیاست‌های مشخصی وجود ندارد، گفت: باید چاره اندیشی درستی در این حوزه صورت گیرد و شورای عالی انقلاب فرهنگی و آموزش و پرورش فدراسیون و... همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند.

تندگویان بیان کرد: برگزاری مسابقات بین المللی بازی‌های رایانه‌ای نیاز به هماهنگی و سیاست گذاری در این حوزه هستیم، افزود: با انجام این تفاهم‌نامه سعی شده است دستگاه‌ها به صورت تجمیع با یکدیگر همکاری کنند.

معاون ساماندهی امور جوانان با بیان اینکه ما به عنوان معاونت جوانان آماده هستیم اگر چشم اندازی مشخص شد، به همان اندازه همراه و هم سو ورود کنیم و یک‌کار کشوری را سامان دهیم، ادامه داد: تولید و بهره وری فضای مجازی و گیم‌ها  بر عهده جوانان است و این حوزه غیر جوانان مخاطب دیگری ندارد.

تندگویان افزود: تشکل‌هایی وجود دارد که در حوزه تولید محتوا نرم افزار کار می‌کنند، همچنین ما در راستای مدل شبکه سازی تلاش می‌کنیم این حوزه را نیز مانند دیگر فعالیت‌ها به عنوان شبکه مطرح کنیم.

وی افزود: سعی کرده‌ام طی این دو سال تغییر نگرشی به فعالیت‌های سمن‌ها در سراسر کشور ایجاد شود.

تندگویان افزود: زمانی که در کشور نام ان جی او یا تشکل مردم نهاد مطرح می‌شد تصور مردم انجام کار داوطلبانه و حضور در موضوعات مربوط به مشکلات و آسیب‌ها بود و کسی تصور نداشت که این مجموعه تشکل‌هایی که در سراسر کشور فعالیت می‌کنند و در موارد مختلف برای خدمت به مردم ورود پیدا می‌کنند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: باید جوانان را وارد عرصه‌های کار داوطلبانه کنیم و بخواهیم در مواقع مختلف به دولت در بحث آسیب‌های اجتماعی کمک کنند.ا هیچ مدل اشتغالی تعریف نکرده ایم و این موضوع باعث شده بود رشد تشکل‌ها و ثبت سمن‌ها در حوزه جوانان دچار رکود شود.

وی تاکید کرد: اگر کسی سازمان مردم‌نهاد راه‌اندازی می‌کند و قصد دارد کار داوطلبانه‌ای انجام دهد، در مدل مشخصی از پروسه اشتغال قرار گیرد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: بعد از این تفاهمنامه مجموع تشکل‌های فعال در سراسر کشور که با هر مدلی به این موضوع مرتبط هستند را شناسایی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این تشکل‌ها را معرفی و شبکه کشوری آن‌ها را اعلام می‌کنیم و می‌توانیم دوره کارگاهی برای آن‌ها برگزار کنیم، گفت: در حال حاضر بازی‌های موبایل بخش زیادی از وقت روزانه جوانان و نوجوانان را می‌گیرد. زمانی که این بازار وجود دارد و انگیزه آن نیز بین نوجوانان و جوانان شکل گرفته اگر ما از این بازار عقب بمانیم، شکست می‌خوریم.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: این شبکه می‌تواند کار تحقیقاتی کشوری انجام دهد که چه مدل بازی‌هایی برای نوجوانان و جوانان در سطح کشور ایجاد انگیزه می‌کند چرا که در کار‌های کشوری نمی‌توان نسخه واحد کشوری پیچید.

وی افزود: اگر به سمت تولید مهارت در کشور برویم، بخش بزرگی از اشتغال کشور را نجات داده‌ایم و ساماندهی مناسبی انجام می‌شود.

تندگویان گفت: اگر در این راستا تشخیص دادیم در استانی باید بازی تولید شود که کودک را با کشاورزی و باغداری و در استان دیگر با تولید و صنعت آشنا شود نسبت به انجام این کار مبادرت بورزیم. این موضوع کمک کننده است تا بازی‌هایی تولید شود که منجر به تولید مهارت شود.

تندگویان با بیان اینکه اوقات فراغت باید تبدیل به اوقات فراغت اشتغال‌زا شود، بیان کرد: مشکل اساسی در کشور این است که سیستم آموزشی در آموزش و پرورش مهارتی را به دانش آموزان یاد نمی‌دهد به‌طوری که آنقدر علم به آن‌ها آموزش می‌دهند که دیگر وقتی برای یادگیری مهارت‌های اشتغال و اجتماعی وجود ندارد.

وی گفت: اگر می‌خواهیم به سمت کشور ایده آل و توسعه یافته برویم باید حداقل 40 درصد از وقت فضای آموزشی مدارس را صرف مهارت کنیم.

وی افزود: متاسفانه بچه‌ها را به سمت کنکور و دانشگاه بدون هیچ خروجی هدایت می‌کنیم و هیچ پاسخگویی برای آن‌ها نداریم، چرا که حتی آمایش اشتغال انجام نداده‌ایم تا ببینیم رشته‌هایی که افراد در آن فارغ التحصیل می‌شوند در کجا کاربرد دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان