مطهرنیا:هرکسی جای ترامپ بیاید، فرقی به حال تهران نمی‌کند

کارشناس مسائل بین الملل احتمال برکناری دونالد ترامپ از سمت ریاست جمهوری آمریکا را مورد بررسی قرار می دهد.

مطهرنیا:هرکسی جای ترامپ بیاید، فرقی به حال تهران نمی‌کند

به گزارش خبرآنلاین مهدی مطهرنیا، درباره احتمال برکناری ترامپ در روند استیضاح و همچنین جانشینی معاونش یعنی مایک پنس به جای او می گوید: جمهوری خواهان و دموکرات ها  که در جایگاه ریاست جمهوری هستند نهایتا در چارچوب استراتژی امنیت ملی آمریکا عمل می کنند فقط تاکتیک ها و تکنینک های ان ها متفاوت است ولی اعمال فشار ها از نواحی گوناگون دیگری صورت می پذیرد. ترامپ می خواهد ایران را پای میز مذاکره بکشاند.

این کارشناس همچنین اضافه کرد: اما به فرموده ی مقام معظم رهبری؛ اوباما با دستکش مخملی خود ایران را به پای میز مذاکره کشاند و تحریم های فلج کننده ی دوران اوباما به مثابه دست فولادی در داخل آن دستکش بود که ایران را پای میز مذاکره برد.

مطهرنیا در پایان درباره نوع رویکرد نامزدهای دیگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در قبال ایران نیز اظهار داشت: اکنون نیز ترامپ در حال اعمال تحریم های کمر شکن بر جمهوری اسلامی ایران است حتی برنی سندرز یا جوبایدن اگر رییس جمهور ایالات متحده بشوند در نهایت تفاوتی نخواهد کرد. تنها ادبیات و تاکتیک ها و تکنیک ها متفاوت خواهد بود و ما خواهیم دید که باز هم فشار ها در عرصه ی بین المللی افزایش خواهد یافت تنها چیزی که اتفاق می افتد تغییر و تحول در روسای جمهوری آمریکا بعد از ترامپ می تواند بهانه ی خوبی برای ایجاد فضای مثبت در داخل کشور ایران در راستای  مذاکره با ایالات متحده باشد و بدین ترتیب با عوض شدن رییس جمهور ایالات متحده  افکار عمومی ایران را به سمت و سویی برد که ایران در برابر امریکا عقب نشینی نکرده و افکار ملت آمریکا را به سمتی برد که آمریکا نیز تغییر سیاست نداده است بلکه با رفتن یک رییس جمهور زمینه ی مذاکره ایجاد شده است.

مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید.

310311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان