پنج پیشنهاد برای تعطیلات آخر هفته

می‌گویند اگر تمام‌روزها را به امید تعطیلات آخر هفته می‌گذرانید، راه را اشتباه آمده‌اید و باید به سراغ کاری بروید که دوستش دارید

می‌گویند اگر تمام‌روزها را به امید تعطیلات آخر هفته می‌گذرانید، راه را اشتباه آمده‌اید و باید به سراغ کاری بروید که دوستش دارید. اما اگر همه روزها را به امید تعطیلات آخر هفته می‌گذرانید تا سری به دنیای فیلم و سریال بزنید، شما یک خوره فیلم هستید، البته بازهم ممکن است راه را اشتباه رفته باشید.
تعطیلات این هفته، متفاوت از همه تعطیلات دیگر است. اگر به پیاده‌روی اربعین نرفته باشید هم، حال و هوای متفاوت این تعطیلات شمارا هم تحت تأثیر قرار می‌دهد. در این یادداشت سعی می‌کنیم با پیشنهاد‌هایی به استقبال این تعطیلات برویم که حال و هوای این روزهایمان را داشته باشند.

1- سینما – ماجرای نیمروز: رد خون

ماجرای نیمروز: رد خون

بااینکه این هفته از ساعت پنج عصر روز جمعه تا پایان روز شنبه، سینماها تعطیل می‌شوند، اما جمعه صبح زمان مناسبی است برای سر زدن به جدیدترین آثار روی پرده سینما. پیشنهاد ما به شما، برای این تعطیلات، فیلم «ماجرای نیمروز2: رد خون» است. آخرین ساخته محمدحسین مهدویان، ماجراهای فیلم قبل را هفت سال بعد دنبال می‌کند. کاراکترهای اصلی فیلم قبلی در «رد خون» هم حاضر هستند و کاراکتر جذاب کمال (هادی حجازی فر)، این بار در کنار محسن کیایی قرار می‌گیرد.
«رد خون» علاوه بر تم جاسوسی و پلیسی که از فیلم قبل با خود آورده، با پرداختن به جنگ ایران و عراق و نقش مجاهدین در این جنگ، قصه‌ای جدید و زاویه دیدی متفاوت به بیننده عرضه می‌کند.
«سال دوم دانشکده من»،آخرین ساخته رسول صدر عاملی هم این روزها روی اکران است. فیلمی که حال و هوای کارهای خوب صدر عاملی را دارد و تفاوت طبقاتی و دغدغه‌های جوانان را به زیبایی نشان می‌دهد.

2- هنر و تجربه – زغال

زغال

در جریان هنر و تجربه، پیدا کردن فیلمی که هم راضی‌کننده باشد و هم جدول زمانی عجیب‌وغریبی نداشته باشد، سخت است. بااین‌حال، اگر این آخر هفته سعی دارید سری به فیلم‌های این جریان بزنید، پیشنهاد ما برای شما، «زغال» ساخته ابراهیم منصف است. فیلمی به‌شدت قصه‌گو، خوش‌ساخت و درگیر کننده که حتی زبان ترکی و زیرنویس فارسی آن هم نمی‌تواند شما را از تعقیب روایت بازدارد.
«زغال» روایت غیرت است که دریکی از شهرهای مرزی زندگی می‌کند. فرار یاشار، پسر غیرت که با وثیقه از زندان آزادشده است، غیرت را به قاچاق می‌کشاند. همکاری ناخواسته یاشار و غیرت و چرخش شوکه کننده حوادث، «زغال» را به فیلمی تبدیل کرده است که در قامت سینمای رئالیستی می‌تواند بیننده‌اش را میخکوب کند و او را تحت تأثیر قرار دهد، آن‌هم بی‌آنکه عناصر سینمای سانتی‌مانتالیسم را در روایتش وارد کند. بازی‌های درجه‌یک و فضاسازی «زغال» نکات برجسته‌ای هستند که این ساخته ابراهیم منصف را به گزینه‌ای مناسب در جریان اکران هنر و تجربه تبدیل می‌کنند.

3- شبکه نمایش خانگی – اروند

اروند

این تعطیلات، بهترین فرصت است برای تماشای «اروند» ساخته پوریا آذربایجانی. آذربایجانی، با «اروند» به ناکامی ایران در عملیات کربلای 4 و شهادت غواصان ایرانی می‌پردازد. فیلم روایت یونس، جانباز اعصاب و روان است که در زمان این عملیات از هم‌رزمانش جداشده و حالا با گروه تفحصی به منطقه عملیات می‌رود و در این مسیر با فلاش‌بک‌هایی روزهای جنگ را برای بیننده مرور می‌کند.
«اروند» بازتاب یک فاجعه در ذهن ملت است. آذربایجانی، به‌عنوان یک فیلم‌ساز جوان، تحت تأثیر اخباری که سال 94 از کشف گور دسته‌جمعی این غواصان منتشر شد، «اروند» را ساخت و بعد از سال‌ها، حیاتی تازه به سینمای دفاع مقدس بخشید و نشان داد این ژانر هنوز چه قصه‌های تعریف‌نشده‌ای دارد.
پیشنهاد دیگر ما برای شما، «آشغال‌های دوست‌داشتنی» است.«آشغال‌های دوست‌داشتنی» اثر جنجالی محسن امیر یوسفی به‌تازگی در شبکه نمایش خانگی توزیع‌شده است. امیر یوسفی، با ذهنی خلاق و ایده‌ای بکر، تاریخ مناقشات ایدئولوژیک این سرزمین را نشان در فیلمش می‌دهد. «آشغال‌های دوست‌داشتنی» باوجود لحن طنزی که در تمام روایت دارد، یک تراژدی به تمام معناست. تراژدی غمبار مادران، خواهران و زنانی که در یک‌عمر داغدار بوده‌اند.

4- خاطره بازی – کیمیا

خسرو شکیبایی در فیلم کیمیا
کیمیا 1373

ایام اربعین بهترین زمان است برای مرور سینمای دفاع مقدس. «کیمیا» یکی از آن فیلم‌هایی است که با دستمایه قرار دادن جنگ هشت‌ساله ایران و عراق، قصه‌ای جذاب از عشق مادری روایت می‌کند. احمدرضا درویش، یکی از سینماگران پیشرو این ژانر، در «کیمیا» قصه‌اش را از روزهای جنگ آغاز می‌کند و بعد زمان را نه سال به جلو می‌برد تا درگیری عاطفی یک مادر و پدری که تازه از اسارت آزادشده است را به تصویر درآورد. زوج موفق بیتا فرهی و خسرو شکیبایی در «کیمیا» هم می‌درخشند و پایان رئالیستی، اما تلخ فیلم هم کامل‌کننده یکی از بهترین آثار دفاع مقدسی است که در سینمای ایران ساخته‌شده است.
«مرد بارانی» دیگر پیشنهاد ما برای خاطره بازی این آخر هفته است. بعد از بیست سال، «مرد بارانی» همچنان جذاب و دلربا است و می‌تواند بیننده‌اش را با خود همراه کند. عاشقانه‌ای بارنگ و بوی سیاسی و قهرمانی تکرار نشدنی.

5- سریال – نهنگ آبی

سریال نهنگ آبی

اگر حوصله سینما رفتن ندارید و از دیدن فیلم‌های قدیمی هم به هیجان نمی‌آیید، این تعطیلات بهترین فرصت است تا یک سریال را طی یک ماراتن چندروزه تماشا کنید. پیشنهاد ما برای شما، سریال «نهنگ آبی» است.
این مجموعه سی‌قسمتی به کارگردانی فریدون جیرانی و به قلم بهرام توکلی است. فضای معمایی-عاشقانه ای که جیرانی آفریده در کنار متن دقیق و پر از جزئیات بهرام توکلی، «نهنگ آبی» را به یکی از آثار قابل‌توجه شبکه نمایش خانگی تبدیل کرده است. بازیگران ستاره ای چون لیلا حاتمی، ساعد سهیلی، ویشکا آسایش، آزاده صمدی و حمیدرضا آذرنگ هم بر جذابیت «نهنگ آبی» افزوده‌اند.
«نهنگ آبی» فضایی متفاوت از همه آثار شبکه نمایش خانگی دارد. این مجموعه روایت آرمین، دانشجوی نخبه کامپیوتر است که بعد از آشنایی با دختری به نام ژاله وارد شرکتی می‌شود که آدم‌ها و روابط آن زندگی آرمین را برای همیشه تغییر می‌دهد.
هر قسمت این مجموعه زمانی حدود یک ساعت دارد و کمی سخت به نظر می‌رسد که در تعطیلی یکی ‌دو روزه این هفته بتوان تمام این سریال را تماشا کرد، اما تعطیلات هفته آینده طولانی‌تر است و می‌توانید استارت «نهنگ آبی» را این هفته بزنید و هفته بعد تماشای این مجموعه را به پایان برسانید.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان