حدود ۲۰ هزار زائر افغانستانی در مشهد اسکان یافتند

مشهد- ایرنا- از ۱۴ تا ۲۹ مهر ماه امسال حدود ۲۰ هزار زائر افغانستانی در مساجد و حسینیه‌های مشهد اسکان‌ یافته و پذیرایی شدند.

حدود 20 هزار زائر افغانستانی در مشهد اسکان یافتند

مسوول اجرایی ستاد اربعین شهرستان تایباد روز سه‌شنبه در نشست هماهنگی مراسم عزاداری پایان ماه صفر در این شهرستان گفت: این تعداد زائر در 14 مسجد و حسینیه اسکان یافتند و سه محل دیگر نیز برای مواقع اضطراری پیش بینی شده است.

علی فخاری افزود: این مراکز ظرفیت پذیرش روزانه بیش از چهار هزار نفر از زائران را دارد.

وی با بیان اینکه زائران پس از پذیرش در این مراکز با غذای گرم، میان وعده، چای و دم‌ نوش پذیرایی می‌شوند اظهار داشت: آستان قدس رضوی هم زائران اسکان یافته را به یک وعده غذای متبرک حرم مطهر رضوی مهمان کرده و یک سرویس رفت و برگشت رایگان برای عزیمت آنان به حرم مطهر رضوی در اختیار گذاشته است.

وی گفت: آستان قدس رضوی از 14 تا 29 مهر ماه 46 هزار و 500 پرس صبحانه، نهار و شام بین زائران افغانستانی در مرز دوغارون توزیع کرده است.

فخاری افزود: با آغاز فعالیت موکب‌های اربعین حسینی در مرز دوغارون روزانه 180 نیروی خادمیار و 120 نفر از مردم شهرستان تایباد در این مرز به زائران خدمات ارائه می‌دهند.

وی به ارائه برنامه های فرهنگی در موکب های برپا شده در مرز دوغارون اشاره کرد و اظهار داشت: از 15 مهر ماه امسال تاکنون بیش از 40 هزار بسته فرهنگی بین زائران افغانستانی توزیع شده است.

فرمانده انتظامی تایباد نیز در این نشست گفت: طی 16 روز گذشته 50 هزار و 256 نفر از زائران افغانستانی برای حضور در مراسم اربعین در کشور عراق و عزاداری‌های پایانی ماه صفر از طریق گذرگاه رسمی دوغارون وارد ایران شدند.

سرهنگ علی اکبر قربانی افزود: در این مدت 85 هزار و 971 مسافر ایرانی و خارجی در این مرز تردد داشته اند.

وی اظهار داشت: برای حضور زائران افغانستانی در عراق 20 هزار روادید عراق در شهر کابل، 17 هزار روادید در شهر هرات، 12 هزار روادید در شهر قندهار و 6 هزار و 500 روادید در شهر مزار شریف افغانستان صادر شده است.

سال گذشته نیز 30 هزار زائر افغانستانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در عراق و عزاداری های پایانی ماه صفر از طریق گذرگاه رسمی دوغارون وارد ایران شدند.

شهرستان تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان