جشنواره فرهنگ، هنر و جهانگردی ایران در هند برگزار شد

دهلی نو - ایرنا - به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) ، برنامه یک روزه فرهنگی ، هنری و جهانگردی ایران با موضوع "ایران سرزمین فرهنگ ، زیبایی و جذابیت" روز پنج شنبه در محل اتاق بازرگانی هند در دهلی نو برگزار شد.

جشنواره فرهنگ، هنر و جهانگردی ایران در هند برگزار شد

این جشنواره با همکاری سفارت و خانه فرهنگ ایران در دهلی نو و اتاق بازرگانی هند و با حضور سفیران خارجی و مقامات هندی ، هنرمندان ایرانی و هندی، دانشجویان و دست اندرکاران رسانه روز پنج شنبه به کار خود پایان داد.

"علی چگنی" سفیر ایران در هند با تاکید بر تاریخی بودن روابط ایران و هند گفت: هند و ایران دو ستون تمدن در جهان هستند. دو کشور در جریان تاریخ همکاری های زیادی با یکدیگر داشته اند اما نسل جدید از عمق و تاریخ این روابط آگاهی ندارند. ایران علاقه مند به گسترش روابط فرهنگی با هند است.

وی افزود: دو کشور باید سعی کنند که تا نسل جدید و جوان از رابطه تاریخی ایران و هند آگاهی یابد. هیچ هندی در ایران غریبه نیست و ایرانی ها نیز در هند احساس غریبگی نمی کنند.

"وینود زوت شی" وزیر سابق جهانگردی هند که در این مراسم شرکت کرده بود در سخنان خود با اشاره به نزدیکی روابط میان هند و ایران گفت: صنعت جهانگردی زمینه بسیار خوبی را برای گسترش روابط میان دو کشور فراهم می کند. هند و ایران دارای میراث گسترده فرهنگی و تاریخی هستند که به ثبت جهانی رسیده اند.

وی افزود: در سال 2017 میلادی حدود 40 هزار شهروند هندی به ایران سفر کرده اند و تعداد زیادی جهانگرد ایرانی نیز از هند دیدار کرده اند، اما این آمار باید افزایش یابد.

وزیر سابق جهانگردی هند با اشاره به راهکارهای موجود برای گسترش صنعت توریسم میان هند و ایران گفت: اولین راهکار دسترسی آسان و ایجاد یک رژیم روادید آزاد است. مردم ایران از مزایای روادید الکترونیکی هند برخوردار هستند و برای دیدار از هند به راحتی می توانند روادید دریافت کنند. ایران نیز به شهروندان هندی روادید فرودگاهی ارائه می دهد.

این مقام هندی ادامه داد: راهکار دوم افزایش پرواز شرکت های هواپیمایی به هند و به ایران است. راهکار سوم جهت گسترش جهانگردی میان دو کشور، انجام برنامه ها و جشنواره های فرهنگی در دو کشور است تا مردم با فرهنگ کشور دیگر بیشتر آشنا شوند.

 این جشنواره همچنین  با یک نمایشگاه هنرهای دستی ایرانی و خوش نویسی فارسی همراه بود که با استقبال گسترده شرکت کنندگان روبرو شد.

در پایان این جشنواره هنرمندان ایرانی و هند موسیقی سنتی دو کشور را اجرا کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان