بیش از هزار و ۶۰۰ هکتار نهال کاری در کردستان انجام شدە است

استاندار کردستان گفت: هزار و ۲۰۰ هکتار تعهد دولت برای نهال کاری در سطح استان بود و تاکنون هزار و ۶۳۰ هکتار نهال کاری انجام شده و قرار است این سطح به دو هزار هکتار برسد.

بیش از هزار و 600 هکتار نهال کاری در کردستان انجام شدە است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، بهمن مرادنیا در مراسم نهضت همگانی نهال کاری برای ایران سرسبز همزمان با سراسر کشور در منطقه خامسان کامیاران با بیان اینکه یک عزم همگانی برای توجه به منابع طبیعی وجود دارد، اظهار داشت: هزار و 200 هکتار تعهد دولت برای نهال کاری در سطح استان بود و تاکنون هزار و 630 هکتار نهال کاری انجام شده و قرار است این سطح به دو هزار هکتار برسد.

وی با بیان اینکه در سراسر کشور بصورت سراسری 14 میلیون نهال کاشت شده است، ادامه داد: از روستاییان و جوامع محلی درخواست دارم از این عرصه ها مراقبت کنند چرا که بعد از مدتی این طرح در قالب تعاونی به خود آنان واگذار می شود.

استاندار کردستان بیان کرد: اعتبار این طرح از محل صندوق توسعه ملی و با دستور رهبر معظم انقلاب تامین شده است که نشان توجه ایشان به ضرورت حفاظت از منابع طبیعی است.

مرادنیا نهال کاری در استان را راهکاری برای جلوگیری از نابودی منابع طبیعی ذکر کرد و تصریح کرد: لازم است بخشی از این نهال کاری ها در حاشیه شهرهای استان انجام شود که هم به کاهش آلودگی هوا کمک خواهد کرد و هم می تواند تبدیل به تفرجگاه برای مردم شود.

وی همچنین تاکید کرد که مسئله ورود فاضلاب روستاهای اطراف به مخزن سدها به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و تلاش می کنیم این مسئله را بصورت بنیادی حل کنیم.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان