بازسازی و مدرن‌سازی SLX مدل ۱۹۹۷، اولین شاسی‌بلند آکورا

SLX اساساً نسخهٔ ری‌بج شده و اصلاح‌شدهٔ ایسوزو تروپر بود که بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۹ توسط آکورا صرفاً در بازار ایالات‌متحده عرضه شد

بازسازی و مدرن‌سازی SLX مدل 1997، اولین شاسی‌بلند آکورا

SLX اساساً نسخهٔ ری‌بج شده و اصلاح‌شدهٔ ایسوزو تروپر بود که بین سال‌های 1995 تا 1999 توسط آکورا صرفاً در بازار ایالات‌متحده عرضه شد. این اولین شاسی‌بلند آکورا محسوب می‌شد و با کراس‌اوور جدید MDX جایگزین شد که کاملاً توسط خود آکورا توسعه یافته بود. حال آکورا یک دستگاه SLX مدل 1997 را موردبازسازی و به‌روزرسانی قرار داده و آن‌را در نمایشگاه خودروی رادوود (Radwood) در اورنج کانتری به نمایش درآورده است.

آکورا پیشرانهٔ 3.2 لیتری V6 اصلی، گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک و سیستم دو دیفرانسیل سنتی SLX را با یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ 350 اسب بخاری، گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک سوپر هندلینگ با سیستم کنترل گشتاور بُرداری متعلق به نسل سوم کراس‌اوور RDX جایگزین کرده است. سیستم تعلیق عقب SLX هم به نمونهٔ مستقل تغییر یافته است.

جدیدترین نسخه از سامانهٔ چهارچرخ محرک سوپر هندلینگ آکورا که SH-AWD نام دارد و برای کراس‌اوور RDX مدل 2019 ارائه می‌شود، 40 درصد ظرفیت گشتاور بیشتری در محور عقب دارد، در انتقال گشتاور بین محورها سریع‌تر است و 30 درصد سریع‌تر گشتاور را بین چرخ‌های چپ و راست عقب انتقال می‌دهد. در حال حاضر این سیستم به‌صورت مکانیکی در مدل‌های RDX، MDX و TLX و در نسخهٔ هیبریدی در مدل‌های NSX، MDX و RLX ارائه می‌شود.

این SLX بازسازی‌شده در داخل و خارج اما کمترین تغییرات را تجربه کرده تا جذابیت و شخصیت دهه نودی آن حفظ گردد. بااین‌حال طرح دورنگ بدنهٔ این خودرو با رنگ قرمز پرفورمنس آکورا و نقره‌ای شامپاین بروز شده است و رینگ‌های خودرو نیز هم‌اکنون از نوع 17 اینچی Tarmac هستند که با لاستیک‌های آل‌ترین پوشیده شده‌اند. آکورا همچنین نشان SH-AWD را هم به درب صندوق بار خودرو اضافه کرده است.

کابین SLX هم با صندلی‌های چرمی میلانو و تریم چوبی خاکستری در رو دری‌ها و داشبورد، بروز شده اما غیر از این موارد، دیگر قسمت‌ها دست‌نخورده باقیمانده است. نایب‌رئیس برند آکورا «جان ایکدا» در مورد این پروژه می‌گوید:

آکورا یک کودک دهه هشتادی است و بنابراین نمایشگاه خودروی رادوود رویدادی عالی برای ما است تا میراث خود را به نمایش بگذاریم. نوستالژی برای خودروهای دهه‌های 80 و 90 به‌طور چشمگیری رشد کرده و ما می‌بینیم که جمع‌آوری آن‌ها به‌عنوان خودروهایی کلکسیونی واقعاً آغاز شده است. نمایشگاه رادوود همیشه مملو از خودروهای جالب و سرگرم‌کننده است و بنابراین ما می‌دانستیم که باید چیز کمی دیوانه‌واری را به این نمایشگاه بیاوریم

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان