به گزارش ایسنا و به نقل از دیلیمیل، " اتللو" یک بازی فکری است که برای اولین بار در سال 1971 توسط یک فروشنده ژاپنی به نام "Goro Hasegawa" خلق شد.
حال یک نسخه آنلاین از این بازی ساخته شده و "ضعیفترین اتللو هوش مصنوعی"(The weakest AI Othello) نام گرفته است.
انتشار این نسخه به ماه اوت برمیگردد و تاکنون بیش از 400 هزار نفر را جذب کرده است.
نسخه هوش مصنوعی بازی اتللو توسط "تاکوما یوشیدا"(Takuma Yoshida) طراحی شده که در یک شرکت فعال در حوزه "هوش مصنوعی" و "یادگیری ماشین" کار میکند.
یک روز زمانی که یوشیدا مشغول به کار بود، به این فکر کرد که یک نسخه از بازی اتللو را طراحی کند که همواره شاهد پیروزی انسانها باشد و برد آنها را مانند موفقیت خود قلمداد کند.
وی در برنامه هوش مصنوعی خود بیش از یک میلیون بازی شبیه سازی شده را اجرا کرد تا اطمینان پیدا کند که این برنامه بدون توجه به سطح بازی انسان، همواره مغلوب میشود.
یوشیدا معتقد است که توانایی برد برابر یک ربات به بازیکنان احساس خوبی القا میکند و برخی از ترسهای آنها راجع به تسلط ماشینها روی انسان را از بین میبرد.
به همین سبب بسیاری از مردم تجربه برد همیشگی برابر هوش مصنوعی را لذتبخش میدانند.