شرکت بوئینگ منتشر کرد

نخستین فیلم از داخل کپسول "استارلاینر" در حین پرواز+فیلم

چندی پیش بالاخره کپسول استارلاینر متعلق به شرکت بوئینگ که به سفارش ناسا برای حمل فضانوردان آمریکایی به ایستگاه فضایی بین المللی ساخته شده است، اولین پرتاب آزمایشی خود را پشت سر گذاشت و اکنون بوئینگ نخستین فیلم از داخل کابین این کپسول را منتشر کرده است.

نخستین فیلم از داخل کپسول "استارلاینر" در حین پرواز+فیلم

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، بوئینگ فیلمی از اولین پرواز فضاپیمای "CST-100 Starliner" خود به فضا را منتشر کرده است که با استفاده از تعدادی از دوربین‌های داخل کپسول خدمه ضبط شده است.

این فیلم نه تنها نکات برجسته‌ای از اولین ماموریت مداری 48 ساعته بدون سرنشین این فضاپیما را نشان می‌دهد که از 20 تا 22 دسامبر سال 2019 انجام شد، بلکه همچنین نشان می‌دهد که فضای داخل کپسول در هنگام نقص در موتور که فضاپیما را مجبور به بازگشت زود هنگام به زمین کرد، چگونه است.

اتفاقات زیادی از روزهای ابتدایی انجام ماموریت‌های فضایی گذشته افتاده است، اما تصاویر ویدیویی زیادی از آنها ثبت نشده، اما امروزه با دوربین‌های با کیفیت که اکنون به اندازه کافی ارزان قیمت هم هستند و در تلفن‌های همراه نیز موجود هستند، می‌توان این اتفاقات را از منظرهای مختلف به صورت کاملاً رنگی و با کیفیت ضبط و ثبت کرد.

این ویدیوی 2 دقیقه و 52 ثانیه‌ای که امروز بوئینگ منتشر کرده است توسط دوربین‌های داخل کپسول خدمه استارلاینر ضبط شده است که شامل نمایی از یکی از پنجره‌ها، محل نگهداری محموله و صندلی خلبان است که توسط یک مانکن با لباس فضایی ملقب به "Rosie" اشغال شده بود.

در این فیلم تصاویری از داخل کپسول به هنگام بلند شدن فضاپیما، صعود آن به فضا و لحظات اختلال عملکرد موتورها نشان داده شده است. موتورهای این فضاپیما در فضا زودتر از موعد روشن شدند و سبب شدند استارلاینر در مدار اشتباهی قرار بگیرد و مجبور به بازگشت به زمین و فرود با چتر نجات شد که همگی در این فیلم قابل مشاهده هستند.

پس از این حادثه، مهندسان ناسا و بوئینگ موفق به ثبات مدار استارلاینر شدند، اما بازدید برنامه ریزی شده از ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) به دلیل هدر رفتن مقادیر زیادی ازسوخت این فضاپیما، این ملاقات میسر نشد و استارلاینر به یک فرود زودهنگام هدایت شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان