با رشد فرهنگ خرید اینترنتی در بین ایرانیان و توسعه اینترنت و لجستیک در کشور، فروشگاههای اینترنتی روز به روز بیشتر شدند و مساله تجارت الکترونیکی وارد دنیای تازهتری شده است. در این بین فروشگاههای تخصصی نیز در سالهای گذشته رشد مناسبی را تجربه کردهاند. فروشگاه اینترنتی خوگر که به فروش محصولات مرتبط با مبلمان و دکوراسیون داخلی مشغول است، یکی از همین موارد بوده.
خوگر با اسم خاصی که دارد، کار خاصی هم انجام داده و توانسته یک بازار به شدت سنتی را تبدیل به یک بستر آنلاین کند. بازاری که حتی در مغازههای فیزیکی آن، گاهی عکسبرداری ممنوع است، حالا در یک ویترین مجازی به نمایش در آمده است: بازار صنعت مبلمان کشور که گفته میشود یک بازار چهل هزار میلیارد تومانی است و خوگر اگر بتواند تنها چند درصد این بازار را به دست بیاورد، به معامله پرسودی دست پیدا کرده است.
خوگر چند سال است که کار خود را آغاز کرده و توانسته به واسطه سرمایهگذاران و تلاش موسسین این شرکت، با بازار سنتی حوزه مبلمان رابطه دوستانهای را آغاز کند و چندین برند مشهور این حوزه را در کنار خود جمع کند. خوگر تبدیل به یک بازار اینترنتی مبلمان و دکوراسیون شده که در آن برندهای معتبر این صنعت کالاهای خود را میفروشند و خوگر این محصولات را با قیمت یکسانی به تمامی شهرهای ایران ارسال میکند.
بخشهایی نظیر «خوگر پلاس» و «خوگر نیوز» نیز، دو عضو تازه خانواده خوگر هستند که جملگی در تلاش هستند تا صنعت مبلمان کشور را توسعه دهند. خوگر مشتریان دولتی و استارتاپی متعددی دارد و توانسته ترکیبی از دیزاین مدرن و سنتی را در محصولات خود جای دهد.
مبلمان یک کالای تند مصرف نیست که مردم دائم در حال خرید آن باشند اما خوگر با سیاستها و راهبردهایی که تاکنون داشته توانسته در این بازار خودش را حفظ کند و مشتریان زیادی نیز به دست بیاورد، به طوری که تاکنون بیش از صد هزار محصول توسط این فروشگاه به بیش از 600 شهر یا روستای کشور ارسال شده است.
دهمین نمایشگاه بینالمللی «میدکس» جایی بود که خوگر در سالن 38 نمایشگاه با مشتریان خود رو به رو شد و فرصتی داد تا بتوانیم با این تیم و موسس و مدیرعامل آن صحبت کنیم؛ با گزارش ویدیویی دیجیاتو همراه باشید تا بیشتر با خوگر و کاری که کرده و آیندهای که پیش رو دارد، آشنا شویم.