مکرون خواستار خروج فوری شبه‌نظامیان خارجی از لیبی شد

تهران- ایرنا- امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه خواستار خروج فوری شبه‌نظامیان سوری و سایر نیروهای خارجی از لیبی شد.

مکرون خواستار خروج فوری شبه‌نظامیان خارجی از لیبی شد

به گزارش یکشنبه شب رویترز، مکرون در سخنانی در کنفرانس برلین تاکید کرد که سازمان ملل باید زمینه برقراری آتش‌بس در لیبی را فراهم کرده و هیچ یک از طرف‌های درگیر نباید پیش‌شرطی در این مورد داشته باشند.
او همچنین گفت که نگرانی‌های زیادی درباره حضور «جنگجویان سوری و نیروهای خارجی در شهر طرابلس» وجود دارد و این دخالت‌ها باید پایان یابد.
ترکیه متهم است که صدها شبه‌نظامی سوری را برای حمایت از دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فایز السراج» به طرابلس فرستاده است.
آلمان میزبانی کنفرانسی درباره لیبی در برلین است. طرف‌های درگیر در لیبی، شماری از کشورهای منطقه‌ای، اعضای دائم شورای امنیت، آلمان، ترکیه، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و اتحادیه آفریقا در این کنفرانس شرکت کرده‌اند.
تدابیر امنیتی در برلین در جریان برگزاری این کنفرانس شدت یافته است. حدود 800 خبرنگار از سراسر جهان، کنفرانس صلح لیبی در برلین را پوشش می‌دهند.
لیبی از سال 2011 میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای ناتو که با هدف برکناری «معمر قذافی» دیکتاتور پیشین این کشور روی داد، ‌ با بحران سیاسی گسترده‌ای رو به روست و به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است.
یکی دولت وفاق ملی به ریاست السراج که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته می‌شود و مقر آن در طرابلس است و دیگری دولت موقت در شرق لیبی که نخست وزیر آن «عبدالله الثنی» است و پارلمان طبرق و ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» از وی حمایت می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان