سازمان ملل با اعزام نیرو به لیبی مخالفت کرد

تهران- ایرنا- نماینده ویژه سازمان ملل در امور لیبی روز سه شنبه با مخالفت از اعزام نیروهای این نهاد بین المللی به لیبی گفت:  در حال حاضر پذیرش نیروهای خارجی در لیبی وجود ندارد.

سازمان ملل با اعزام نیرو به لیبی مخالفت کرد

غسان سلامه در مصاحبه با روزنامه آلمانی دیه ولت گفت: من همچنان مخالف اعزام نیروهای بین الملل به لیبی هستم در نتیجه ما به دنبال عملیات نظامی در این کشور نیستیم.  

وی در ادامه افزود: چیزی که هم اکنون بسیار مهم است تبدیل این آتش بس شکننده به آتش بس دائمی است که این اقدام نیازمند حضور ناظران نظامی است تا نیروهای سازمان ملل.  

رهبران جهان روز یکشنبه در کنفرانسی در برلین توافق کردند که یک کمیته بین المللی پیگیری در مورد بحران لیبی را تشکیل دهند.  

کمیته بین المللی پیگیری در مورد بحران لیبی با هدف تأمین آتش بس پایدار و اجرای تحریم تسلیحاتی سازمان ملل که تقریباً برای یک دهه نادیده گرفته شده است، تشکیل شد.  

قرار است این کمیته برای اولین بار در اواسط ماه فوریه (اسفند) در پایتخت آلمان برگزار شود.  

حفتر فرمانده نیروهای ارتش ملی لیبی از 9 ماه گذشته حملات گسترده و پیاپی را علیه طرابلس مقر دولت وفاق ملی لیبی مورد حمایت جامعه جهانی آغاز کرده است.  

لیبی از سال 2011 میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای ناتو با هدف برکناری «معمر قذافی» حاکم وقت این کشور، شاهد تنش‌های سیاسی و درگیری‌های نظامی بسیاری بوده است.  
این کشور در نهایت به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد.  

در بخش غربی با مرکزیت طرابلس دولتی موسوم به دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج بر سر کار آمده که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد است و در بخش شرقی خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش کنترل امور را در دست گرفته است.  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان