دومین شهر خراسان شمالی استخر دانش‌آموزی ندارد

بجنورد- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شیروان گفت: استخر دانش‌آموزی این شهر که عملیات ساخت آن از سال ۹۱ آغاز شده به علت کمبود اعتبارات همچنان نیمه تمام رها شده است.

دومین شهر خراسان شمالی استخر دانش‌آموزی ندارد

حجت پیرایش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ابعاد استخر دانش آموزی در دست ساخت این شهرستان با 75 درصد پیشرفت فیزیکی، 45 در 60 متر است که در تلاش هستیم با تخصیص اعتبارات هر چه سریع تر به اتمام برسد و دانش آموزان بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اهمیت ورزش شنا برای دانش آموزان و برخورداری از استخر شنا گفت: تاکنون برای ساخت این طرح 14 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که برای تکمیل و بهره برداری آن، 20 میلیارد ریال دیگر اعتبار مورد نیاز است.

پیرایش با بیان اینکه دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه اول شیروان به ورزش شنا بسیار علاقه مند هستند افزود: به دلیل نبود استخر، دانش آموزان همراه والدین خود از استخرهای بزرگسالان با هزینه و پرداخت بلیط استفاده می کنند که این هزینه برای تمامی دانش آموزان مقدور نیست.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شیروان خواستار تخصیص اعتبار برای این طرح ورزشی شد و گفت: نسل امروز ما به علت ماشینی شدن از اضافه وزن برخوردار شده و بعد از آن هم سلامت آنها به خطر می افتد، بنابراین باید شرایط تحرک بدنی و ورزش مناسب برای دانش آموزان فراهم شود.

پیش از این رییس اداره ورزش و جوانان شیروان گفته بود: کمبود سرانه مکان های ورزشی، مهم ترین دغدغه و از مشکلات ورزشکاران و ورزش دوستان شیروان است که براساس آمارهای موجود، سرانه فضای ورزشی این شهرستان نصف استاندارد کشوری است.

سرانه فضای ورزشی در کشور به ازای هر نفر یک مترمربع است در حالی که در شیروان 50 سانتی مترمربع است که این کمبود جوابگوی نیازهای ورزشی شهروندان نیست.

پایین بودن سرانه فضای ورزشی در شیروان دومین شهر خراسان شمالی به وضوح دیده می شود، این امر نیز باعث کمترشدن فعالیت های ورزشی در این خطه شده است.

در سال تحصیلی جاری، بیش از 31 هزار دانش آموز در 422 آموزشگاه شهری و روستایی شهرستان شیروان زیر نظر 2 هزار و 617 فرهنگی تحصیل می کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان