در بسته اخبار اجتماعی ایسنا بخوانید

از "عملیات بارورسازی ابرها" تا "ضرر یارانه ۷۲هزارتومانی برای مردم"

ضرر یارانه ۷۲هزار تومانی برای مردم، ترفند قاچاقچیان موادمخدر در برابر کروناویروس، بودجه ۳۰هزار میلیاردی شهرادی تهران، واکنش سازمان هواشناسی به بارورسازی ابرها، تحصیل ۳۰ درصد دانش‌آموزان تهرانی در مدارس غیردولتی، اعزام هواپیمای اختصاصی برای بازگشت ایرانیان مقیم و... و. عناوین برخی از مهم‌ترین اخبار امروز تحریریه اجتماعی ایسنا هستند.

از "عملیات بارورسازی ابرها" تا "ضرر یارانه 72هزارتومانی برای مردم"

به گزارش ایسنا،  برخی از مهم‌ترین عناوین خبری تحریریه اجتماعی ایسنا در روز یکشنبه _13 بهمن در پی می‌آید که با کلیک بر روی تیتر خبرها می‌توانید به متن کامل آن دسترسی داشته باشید:

یارانه 72 هزار تومانی به ضرر مردم است

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی ضمن انتقاد از مصوبه ادغام «یارانه نقدی» و «یارانه معیشتی» مطرح شده از سوی کمیسیون تلفیق مجلس، آن را به ضرر یارانه‌بگیران اعلام کرد و گفت: تصمیم مجلس این طور است که اگر تاکنون خانوار یک نفره جمعاً 105 هزار تومان یارانه نقدی و معیشتی دریافت می‌کرده، حال با این مصوبه ادغام 72 هزار تومان دریافت می‌کند.

بارزترین آسیب‌های اجتماعی تهران

طرح گفت‌وگوی ملی خانواده که سال گذشته با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و انجمن جامعه‌شناسی ایران تدوین شد، این روزها آخرین مراحل فاز دوم اجرایی خود در استان‌های مختلف را می‌گذراند، در این میان اما مجری طرح گفت‌وگوی ملی خانواده با بیان اینکه اجرای این طرح‌ برای مدت زمان دو ساله چندان تاثیری در بهبود روابط میان خانواده‌ها ندارد، می‌گوید: برای استمرار و تداوم آن معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری باید تصمیم‌گیری کند.

ترفند شوم قاچاقچیان موادمخدر در برابر کروناویروس

در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان، مافیای مواد مخدر هم بیکار ننشست و با سوءاستفاده از شرایط، اقدام به انتشار تبلیغاتی درباره تاثیر مخدر در درمان این بیماری مرموز کرد. ترفند شوم قاچاقچیان واکنش‌های مختلفی در فضای مجازی در پی داشت و حتی دستمایه طنز هم شد اما با این حال رئیس انجمن درمانگران اعتیاد کشور بر لزوم افزایش هوشیاری جامعه در برابر تبلیغات دروغین مافیای موادمخدر تاکید کرد و گفت: هیچ‌کدام از مواد مخدر و مواد محرک برای درمان بیماری‌ها توصیه نمی‌شوند و قطعا عوارض ناشی از مصرف اینگونه مواد به مراتب بیشتر از عوارض بیماری اولیه است.

اعزام هواپیمای اختصاصی برای بازگرداندن 80 ایرانی از چین/ قرنطینه 14 روزه در هتل

رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت از اعزام هواپیمای اختصاصی با تجهیزات قرنطینه برای بازگرداندن 80 ایرانی مقیم چین به کشور خبر داد و گفت: این افراد بعد از بازگشت به کشور در هتلی در تهران به مدت 14 روز و با حضور تیم پزشکی و با امکانات کامل قرنطینه می‌شوند.

استقرار بخش‌های ایزوله منفی برای مقابله با ورود احتمالی "کرونا" به کشور

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اشاره به تمهیدات بیمارستانی وزارت بهداشت برای نگهداری بیماران مبتلا به کرونای احتمالی، گفت: کروناویروس جدید هیچ درمان شناخته شده مستقیم و قطعی ندارد و همه مواردی که برای درمان آن ادعا می‌شود، صرفا ادعا هستند.

محاسبه تعرفه خدمات پرستاران در گرو اصلاح نظام پرداخت‌

معاون پرستاری وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم اصلاح نظام پرداخت به پرستاران، گفت: با اصلاح این ساختار، تعرفه‌گذاری خدمات پرستاران نیز به صورت خود به خودی محاسبه می‌شود.

بودجه 30 هزار میلیاردی شهرداری تهران در سال آینده/ کاخ مرمر نیاز به افتتاح مجدد ندارد

رییس شورای شهر تهران اعلام کرد که بودجه سال 1399 شهرداری حدود 30 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

حناچی لایحه بودجه 99 شهرداری تهران را تقدیم شورا کرد/ برنامه‌های خاص برای تهران 1400

شهردار تهران در یکصد و نود و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران را تقدیم شورای اسلامی شهر تهران کرد.

اجرای اقدامات بهتر برای طرح ترافیک در صورت تصویب شورای ترافیک تهران

شهردار تهران با اشاره به این که طرح ترافیک یک طرح کارشناسی است، گفت: هر اقدامی که منجر به بهتر شدن طرح ترافیک باشد با تصویب شورای ترافیک تهران اجرایی خواهد شد.

توصیه‌های یک دامپزشک درخصوص کروناویروس: لزوم کنترل حیوانات وارداتی

یک دامپزشک حیات وحش با تاکید بر اینکه کروناویروس در بین حیوانات سراسر جهان شایع است، گفت: در حال حاضر لازم است تمام حیواناتی که از کشورهای مختلف چه به عنوان حیوان خانگی و چه به عنوان مصرف خوراکی وارد کشور می‌شوند از نظر وضعیت سلامتی به طور دقیق بررسی شوند ضمن اینکه روستاییانی که با حیوانات اهلی سر و کار دارند نیز باید نسبت به بروز مشکلات تنفسی و سرماخوردگی در حیوانات خود حساس‌ باشند.

واکنش سازمان هواشناسی به عملیات مجدد بارورسازی ابرها

مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها درحالی اعلام کرده است که امسال هفت میلیارد تومان بودجه برای عملیات بارورسازی ابرها در نظر گرفته شده است و از دو هفته‌ آینده این عملیات آغاز می‌شود که رییس سازمان هواشناسی می‌گوید: بارورسازی ابرها شاید در حد بارش برای یک مزرعه پاسخگو باشد، اما به هیچ‌وجه در مقیاس شهر و کشور جوابگو نخواهد بود.

اما و اگرهای فعالیت باغ‌ وحش‌ها

یک دامپزشک ضمن اشاره به دلایل فعالیت باغ‌ وحش‌ها مانند آشنایی کودکان با حیات وحش، شروط غذا دادن به حیوانات در این مکان‌ها را تشریح کرد.

آخرین وضعیت استخدام معلمان حق‌التدریس و نهضتی‌ها/ استمرار خدمت 11 هزار نفر از فرهنگیان

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش آخرین وضعیت استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را تشریح کرد و گفت: به محض تعیین و ابلاغ سهمیه از سوی سازمان امور اداری و استخدامی، برگزاری آزمون برای آموزشیاران نهضت سوادآموزی و عملیات استخدام را آغاز می‌کنیم.

تحصیل 30 درصد دانش‌آموزان تهرانی در مدارس غیردولتی

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: 45 درصد از مدارس تهران، مدارس غیر دولتی است و این مدارس حدود 30 درصد از دانش آموزان این استان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

جزئیات خسارت چندهزار میلیاردی سیل در سیستان و بلوچستان + نمودار

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی دستگاه‌های مختلف درپی سیل سیستان و بلوچستان و میزان خسارات ناشی از سیل را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، پنج خبر پربازدید تحریریه اجتماعی ایسنا در روز یکشنبه_ 13 بهمن ماه 98 و تا لحظه مخابره این گزارش نیز به شرح زیر است:

یارانه 72 هزار تومانی به ضرر مردم است

پایان ساخت بیمارستان 1000 تختخوابی در چین

اعزام هواپیمای اختصاصی برای بازگرداندن 80 ایرانی از چین/ قرنطینه 14 روزه در هتل

واکنش سازمان هواشناسی به عملیات مجدد بارورسازی ابرها

استقرار بخش‌های ایزوله منفی برای مقابله با ورود احتمالی "کرونا" به کشور

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان