ویژه های مشرق؛

حسین مرعشی: تشییع سردار سلیمانی درس اعتدال بود/ پروژه مظلوم نمایی؛ ترفند اصلاح طلبان برای قبضه مجلس یازدهم

اصلاح طلبان برای حضور حداکثری در مجلس یازدهم، برنامه جدی دارند. اما با مظلوم نمایی هم در پی فریب رقیب هستند و هم به دنبال کسب رای حداکثری از مردم.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**حسین مرعشی:تشییع سردار سلیمانی،درس اعتدال بود

«حسین مرعشی» سخنگوی حزب اشرافی کارگزاران در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«سپهبد سردار سلیمانی در عین حال که رزمنده بود، یک سیاست‌دان و به لحاظ مشی و رفتار هم متعادل بود، ایشان یکی از مصادیق بارز "اشداء علی الکفار رحماء بینهم" بود. او کسی نبود که مبارزه با داعش و اشرار را با مسائل داخلی کشور و اختلافات بین سیاسیون کشور قاطی کند و اقداماتی را که خارج از مرزهای کشور داشت به مسائل داخلی به هیچ‌عنوان تعمیم نمی‌داد. سردار سلیمانی می‌دانست چگونه مسائل داخل و خارج از کشور را از یکدیگر تمییز بدهد تا به نفع منافع ملی تمام شود».

مرعشی در ادامه گفت:«سردار سلیمانی هیچ‌گاه تند رفتار نمی‌کرد. سردار نگاه سیاسی به مسائل نداشت و با همه جریان‌های فکری رابطه‌ای حسنه داشت. در خارج از کشور هم سردار ب همین‌گونه بود که با دوستان مقام معظم رهبری دوستی می‌کرد و با دشمنان قسم‌خورده ملت‌های مسلمان نظیر داعش و النصره مبارزه می‌کرد. اکنون جای این نوع نگاه در کشور تا حدودی خالی است».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه گفت:«بزرگ‌ترین اشتباهی که اخیرا رخ داده استفاده نادرست از وحدت مردم بوده است. بعد از مراسم سردار سلیمانی این امکان برای کشور وجود داشت که تشییع میلیونی سردار سلیمانی که همه مردم آمدند و از همه گروه‌های فکری در آن حضور داشتند را به نوعی به نفع کشور استفاده کنیم. همه آحاد جامعه در آن مراسم از یک سردار ملی تجلیل کردند و این اتفاق بزرگی برای کشور بود اما دوستان ما درس‌های لازم را از آن نگرفتند. مسئولان در نهادهای مختلف می‌توانستند از آن مراسم درس اعتدال بگیرند چراکه مشی سردار سلیمانی بازخورد خوبی در جامعه داشت و این مشی در میان مردم جواب داده بود. مردم برای تجلیل از سرداری به میدان آمده بودند که با دشمن مبارزه می‌کرد اما دوستان خود را نمی‌رنجاند و آنها را نگه می‌داشت. دوستان سردار در داخل هم از طیفی خاص نبودند و او با همه جریان‌های سیاسی کشور ارتباطی میانه داشت».

مرعشی تاکید کرد:«ما می‌توانستیم از تجلیل ملت ایران برای سردار سلیمانی درس بگیریم و مشی او را تبلیغ کنیم اما متاسفانه کمی عکس این اتفاق رخ داد و درس کافی هم از آن در حد مطلوب برای گروه‌های مختلف سیاسی گرفته نشد. درواقع برخی گروه‌های تندرو و جریان‌هایی که علاقه‌مند هستند همواره مخالفان خود را محکوم کنند از این حادثه به نفع خودشان استفاده کردند».

حسین مرعشی، مدعی شده است که سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، یک فرد اعتدالگرا بوده است. این در حالی است که رهبر معظم انقلاب- 18 دی 98- فرمودند:«ویژگی مهم حاج قاسم این بود که در مسائل داخلی اهل حزب و جناح و این‌گونه تقسیم‌بندی‌ها نبود اما به شدت انقلابی و پایبند به خط نورانی و مبارک امام بود و انقلاب و انقلابی‌گری خط قرمز قطعی او بود. حاج قاسم واقعاً ذوب در انقلاب بود و برخی سعی نکنند که این واقعیت‌ها را کم‌رنگ کنند».

ایشان در ادامه در تبیین خصایص سپهبد شهید سلیمانی، «شجاعت» و «تدبیر» را دو ویژگی برجسته او برشمردند و یادآوری کردند:«برخی شجاعت دارند اما تدبیر و عقل لازم را برای به کار بردن شجاعت ندارند و برخی اهل تدبیرند اما اهل اقدام و عمل نیستند و دل و جگر کار را ندارند».

مقام معظم رهبری، خنثی کردن همه نقشه‌های نامشروع آمریکا در غرب آسیا را نمونه‌ای از تدبیر و شجاعت شهید سلیمانی برشمردند.

رهبر معظم انقلاب همچنین تاکید کردند:«آمریکایی‌ها می‌خواستند عراق یا شبیه رژیم طاغوت باشد یا شبیه برخی رژیم‌ها مثل سعودی که به تعبیر آنها نقش گاو شیرده را دارند، اما حاج قاسم به کمک عناصر مؤمن و جوانان شجاع عراقی و مرجعیت در عراق رفت و در مقابل این نقشه ایستاد و آن را خنثی کرد».

اما آنچه مقام معظم رهبری درباره حاج قاسم نگفتند، «ولایتمداری» این شهید بزرگوار و این سردار بزرگ بود. رهبر معظم انقلاب، بهتر از هرکسی به ویژگی ولایتمداری و اعتقاد قلبی و راسخ حاج قاسم به «ولایت فقیه» واقف بودند اما از آنجا که این موضوع به شخص و جایگاه والای ایشان برمی‌گشت از اشاره مستقیم به آن خودداری فرمودند. به عبارت دیگر، حاج قاسم سلیمانی، «سرباز ولایت» بود.

از سوی دیگر، تشییع میلیونی و باشکوه سردار حاج قاسم سلیمانی، رفراندومی در تایید مقاومت بود. شعارهای مردم عزیز و بصیر ایران در این حضور باشکوه بسیار قابل تأمل بود. «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر منافق»، «نه سازش نه تسلیم، نبرد با آمریکا»، «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده» و...نمونه ای از شعارهای مردم در این مراسم بی نظیر بود.

تشییع سردار سلیمانی، درس مقاومت، اقتدار و عزت بود. اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و در ادامه حمایت وقیحانه اروپا از این اقدام شنیع، بیش از پیش ثابت کرد که جنتلمن های پشت میز مذاکره، همان تروریست های فرودگاه بغداد هستند، اما متاسفانه برخی دولتمردان و فعالین اصلاح طلب از این واقعیت مهم غفلت کردند.

**خانم پروانه سلحشوری!حنای شما در دفاع از حقوق زنان،رنگی ندارد

«پروانه سلحشوری» در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:«زنان و جوانان ما عاملان توسعه هستند. منظور از توسعه هم توسعه پایدار و متوازن است و در توسعه‌های پایدار نه‌تنها توسعه در اکنون اهمیت دارد، بلکه منابعی را برای آیندگان باید در نظر گرفت و نقش زنان در این عرصه بسیار کلیدی و پررنگ است. مفهوم توسعه پایدار یک مفهوم فراگیر است و توسعه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در آن می‌گنجد و ثابت شده است که هرچه زنان یک جامعه آگاه‌تر و توانمندتر باشند، ثمرات آن برای کل جامعه بیشتر خواهد بود».

سلحشوری در ادامه نوشت:«در حال حاضر برای سنجش وضعیت زنان، از شاخص‌هایی با عنوان شاخص‌های شکاف جنسیتی استفاده می‌شود. این شاخص‌ها که فاصله زنان و مردان در کشورهای مختلف را می‌سنجند، به چهار دسته تقسیم می‌شوند؛ بهداشت، آموزش، مشارکت سیاسی و اقتصادی. متاسفانه وضعیت زنان کشور ما از نظر آموزش و بهداشت بنا به این شاخص‌ها، در وضعیت متوسطی قرار دارد، اما مشارکت اقتصادی و سیاسی زنان در ایران پایین است و باعث می‌شود شکاف جنسیتی ما در کل تفاوت فاحشی با میانگین جهانی داشته باشد و جزو کشورهایی باشیم که شکاف جنسیتی عظیمی را تجربه می‌کند».

سیاه نمایی و بن بست نمایی وضعیت کشور به جزو لاینفک رفتار و گفتار برخی نمایندگان اصلاح طلب مجلس بدل شده است.

خانم سلحشوری، با ارائه آمار بدون سند و مخدوش به سیاه نمایی درباره وضعیت زنان در ایران پرداخته است. این در حالی است که حنای اصلاح طلبان در دفاع از حقوق زنان مدت هاست که دیگر برای مردم رنگی ندارد.

یک نمونه آشکار در این قضیه، موضوع قتل «میترا استاد» همسر دوم «محمد علی نجفی» شهردار سابق اصلاح طلب تهران است. نجفی در اقدامی جنایتکارانه، همسر دوم خود که حدود 30 سال از خودش جوانتر بود با سلاح غیرمجاز به قتل رساند.

اما اصلاح طلبان که همیشه ژست دفاع از حقوق زنان به خود می گرفتند، در رفتاری تأمل برانگیز، به حمایت از «قاتل یک زن» پرداخته و او را در حد یک قهرمان بالا بردند. در میان افرادی از جمله پروانه سلحشوری در اقدامی غیراخلاقی، به مقتول تهمت های زشت زده و وی را «پرستو»! و «مهدور الدم»!  نامیدند.

واقعیت این است که طیف اصلاح طلب نگاهی جنسیتی به زن داشته و دارد. پیشنهاد عقیم کردن زنان کارتن خواب و حمایت از قاتل یک زن، تنها بخش کوچکی از پرونده اصلاح طلبان در دفاع از حقوق زنان است.

**پروژه «مظلوم نمایی»،ترفند اصلاح طلبان برای قبضه مجلس یازدهم

«نعمت احمدی» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه شرق با عنوان «دو کلمه حرف غیرحقوقی درباره انتخابات» نوشت:«با پایان‌ یافتن مدت اعتراض کاندیداهای رد صلاحیت‌شده از طرف شورای نگهبان و قطعی‌شدن اسامی کاندیداهای تأییدشده این شورا در حوزه‌های انتخابیه کل کشور، به گفته صاحب‌نظران و با نگاه به ترکیب کاندیداها سرنوشت نزدیک به دو - سوم کرسی‌های مجلس از هم‌اکنون مشخص است. نامزدهای این حوزه‌ها در طیف اصولگرایان تعریف می‌شوند. سرنوشت مابقی کرسی‌ها در بهترین حالت، مبارزه‌ای بین اصولگرایان با افراد ناشناخته است».

احمدی در ادامه نوشت:«دولت دوم حسن روحانی به نیمه راه خود رسیده است و انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک است. مجلس یازدهم دو سالی باید با دولت روحانی و دو سالی هم با دولت بعدی کار کند. همه قبول داریم که شرایط کشور حساس است؛ به‌ویژه وضع اقتصادی مملکت و سبد غذایی و سفره مردم به اندازه‌ای کوچک شده که در کشور افرادی هستند که از تأمین نان خالی سفره خود ناتوان هستند. تحریم‌های ظالمانه هم به حوزه غذا و دارو نزدیک شده است».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه نوشت:«به خاطر مردم و حرمت و شأن انسانی آحاد جامعه، از باقی‌مانده کاندیداهای تأیید صلاحیت‌شده درخواست شود که ‌ فرصت را در اختیار جریان اصولگرا قرار دهند تا بهانه ناکارآمدی مسئولان در اداره کشور از بین برود. با حضور آن طیف خاص از جوانان که تأیید شده‌اند، قرار است مجلسی شکل بگیرد که دچار مسائل مالی، تحصیل مال نامشروع، اختلاس و استعمال مواد مخدر، فساد اخلاقی و چاقوکشی نباشد تا فضا برای موفقیت این جوانان در انتخابات ریاست‌جمهوری فراهم شود. اینجا دیگر بحث حقوقی و قانونی درباره حدود نظارت، وظایف قوا و دستگاه‌ها در کشور، تفکیک قوا و... چندان مسموع نیست؛ چون بارها گفته شده و به نظر می‌رسد مردم هم حوصله شنیدن آن را ندارند. همه چیز در اختیار جریانی باشد که تصور می‌کند سلیقه‌های دیگر نباید در هیچ‌یک از قوا و انتخابات‌ها حضور داشته باشند».

پروژه مظلوم نمایی، ترفند اصلاح طلبان برای قبضه کردن مجلس یازدهم است.

وضع موجود اقتصادی در کشور، نتیجه حضور اصلاح طلبان در قدرت است. اکنون دولت، شورای شهر و شهرداری تهران و فراکسیون امید مجلس در اختیار این طیف است. اما این جماعت با ترفند مظلوم نمایی در پی فرار از پاسخگویی و پاک کردن صورت مسئله است.

از سوی دیگر، اصلاح طلبان برای حضور حداکثری در مجلس یازدهم، برنامه جدی دارند. اما با مظلوم نمایی هم در پی فریب رقیب هستند و هم به دنبال کسب رای حداکثری از مردم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان