مصر ۲۰۰ میلیون ماسک ضد آلودگی برای چین تولید می کند

تهران - ایرنا - یک مقام مصری روز دوشنبه اعلام کرد که دولت چین برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، با مصر برای خرید ۲۰۰ میلیون ماسک صورت قرارداد امضاء کرده است.

مصر 200 میلیون ماسک ضد آلودگی برای چین تولید می کند

به گزارش روزنامه مصری "اِجیپ اندیپندنت"، "زکی شَلَبی" رئیس هیات مدیره صنایع تجهیزات پزشکی فدارسیون صنایع مصر با صدور بیانیه ای گفت که با امضای این قرارداد تجاری میان مصر و چین، کارخانه های تولید ماسک صورت این کشور متعهد شدند بعد از تامین بازار داخلی نیاز این فدراسیون را نیز برای صادرات تامین کنند.

وی در این خصوص افزود: با وجود اینکه سفارش دولت چین برای تامین نیازش گسترده است و کارخانه های مصری نیز روزانه می توانند 400 تا 500 هزار ماسک تولید کنند، وزارت بهداشت باید مجوز های لازم برای کارخانه بیشتر در این کشور را برای تولید این نوع تجهیزات پزشکی صادر کند، چرا که در میان این همه کارخانه مصری فقط دو کارخانه مجوز رسمی تولید ماسک صورت دارند.

شلبی در عین حال گفت که تا قبل از بروز وضعیت اضطراری برای تامین ماسک صورت ، دولت مصر پیشتر 70 درصد از نیاز خود را به دلیل ارزانی ماسک های چینی از آن کشور تامین می کرد، با این وجود روند معکوس شد و قرار شد به جای واردات ماسک از آن کشور، این محصول به چین صادر شود.

"اشرف حُسنی" عضو صنایع پزشکی مصر نیز گفت که در شرایط کنونی تقاضا برای خرید ماسک صورت از حد انتظار فراتر رفته و لذا بسیاری از شرکت های تولید کننده مصری با تقاضای گسترده ای از سوی خریداران چینی مواجه هستند، چرا که محصولا داخلی مصر از استاندارد بین المللی برخوردار هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان