بازی‌های رایانه‌ای در ترویج فرهنگ ‌فناوری‌های نوین تاثیرگذارند

اصفهان - ایرنا - دبیر علمی کنفرانس و عضو هیأت علمی دانشکده‌ مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان گفت: ساخت بازی‌های رایانه‌ای فرصت خوبی برای کسب درآمد پایدار با کمترین امکانات و نیروی انسانی است و در ترویج فرهنگ و توسعه فناوری‌های نوین نیز می‌تواند موثر باشد.

بازی‌های رایانه‌ای در ترویج فرهنگ ‌فناوری‌های نوین تاثیرگذارند

حسین کارشناس، شامگاه چهارشنبه در حاشیه مراسم اختتامیه پنجمین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای در گفت و گو با ایرنا افزود: از این رو این کنفرانس، صبح و عصر امروز با رویکرد بررسی فرصت‌ها و چالش‌های این حوزه توسط دانشگاه اصفهان برگزار شد.

وی اضافه کرد: با توجه به توسعه فناوری‌های نو در حوزه تولید بازی‌های رایانه‌ای، جایگاه این بازی‌ها در اقتصاد، فرهنگ و کسب و کارهای الکترونیکی مبتنی بر این فناوری باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

کارشناس خاطرنشان کرد: این کنفرانس بین‌المللی از سال 1394 همه ساله در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود و از اهداف برگزاری آن آسیب‌شناسی و آینده‌پژوهشی در دنیای صنعت بازی‌های رایانه‌ای، بررسی فرصت‌ها و چالش‌ها، ارائه‌ پژوهش‌های مبتنی بر تحلیل و تولید محتوا در حوزه‌ این بازی‌ها و توسعه‌ بازی‌های جدّی در زمینه‌های آموزشی، درمانی و تبلیغی است.

کارشناس ادامه داد: در این همایش در کنار ارائه مقالات در زمینه‌های مختلفی همچون  مهندسی کامپیوتر، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، هنر، حقوق، مدیریت اقتصاد، فقه، علوم سیاسی، روانپزشکی، توانبخشی و مهندسی پزشکی، سخنرانی‌های کلیدی و مهم، پنل‌ها و کارگاه‌های تخصصی حوزه‌های متنوع مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای نیز برگزار شد.

دبیر علمی کنفرانس و عضو هیأت علمی دانشکده‌ مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان، ترغیب برای سرمایه‌گذاری فنی و مالی در حوزه یاد شده را از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس اعلام کرد و گفت: محورهای اصلی این نشست شامل تمام مسائل مرتبط با ابعاد فنی، هنری و اجتماعی بازی‌های رایانه‌ای است.

پنجمین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای روز چهارشنبه 30 بهمن در تالار فارابی مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان برگزار شد.

در این نشست سخنرانانی از دانشگاه‌های اصفهان،صنعتی اصفهان، شریف، علم و صنعت، کاشان، اوتاوا کانادا و کانتربوری زلاندنو شرکت داشتند.

دانشکده کامپیوتر دانشگاه اصفهان با 31 سال سابقه تاکنون 2 هزار و 600 دانش آموخته داشته که 2 هزار نفر از آنها در مقطع کارشناسی، 500 نفر در کارشناسی ارشد و 80 نفر در مقطع دکترا هستند.

این دانشکده 30 عضو هیات علمی در چهار گروه سخت افزار، نرم‌افزار، فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی دارد و خوشه پردازش سیگنال و اینترنت اشیاء(SPIOT.IR) این دانشکده با بیش از 60 عضو از خوشه های فعال دانشگاه اصفهان است.

دانشگاه اصفهان به‌عنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود 15 هزار دانشجو و 650 عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه های برتر کشور است

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان