اسم دوگنبدان کوهخرد بستک اشتباه ثبت شده است

ایرنا نوشت ، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بستک گفت: اسم بنای دوگنبدان به اشتباه بر روی مقبره «شیخ عبدالرحمن» ثبت شده است.

اسم دوگنبدان کوهخرد بستک اشتباه ثبت شده است

ماشاءالله خُنجی  اظهار داشت: دوگنبدان اصلی بنایی بر روی مقبره 2 امامزاده به نام‌های سید مظفر و سید اسماعیل است که اکنون بخشی از آن تخریب شده است و برای تعیین قدمت این بنا باید کار کارشناسی انجام شود.

وی ادامه داد: متولی دوگنبدان اداره کل  اوقاف و امور خیریه است که انتظار می‌رود برای ثبت بناهای تاریخی زیر پوشش خود در فهرست آثار ملی و مرمت آنها همکاری بیشتری داشته باشد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بستک اضافه کرد: مقبره عبدالرحمن هم متعلق به دوره قاجاریه است که با شماره 10924 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی اشاره کرد: ثبت اطلاعات اشتباه آثار در فهرست آثار ملی برای برخی دیگر از اثرهای هرمزگان هم رخ داده که اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پی تصحیح آنهاست.

طی چند روز گذشته خبری به همراه تصاویر تخریب یک بنای تاریخی با عنوان« اندوه شکاف، بنای تاریخی دوگنبدان بستک در مسیر ویرانی» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن اعلام شده بود: « بنای «دوگنبدان کوخرد» یکی از جلوه‌های تاریخی و گردشگری شهرستان بستک و بخش کوخرد است که در تاریخ 27 بهمن 1382 با شماره 10927 در فهرست آثار ملی نیز  ثبت شده است.»

در ادامه آن آمده است: «پس از فروریختن مقبره تاریخی سیدمظفر کوخرد در بارندگی‌های اخیر، این بنای زیبای تاریخی با قدمتی نزدیک به 300 سال هم در نوبت ویرانی قرار گرفته است.»

همچنین در آن خبر عنوان شده است:« شکاف‌های ایجاد شده در بنا، مرمت غیراصولی و بارش‌های باران در ماه‌های اخیر راه را بر ویرانی گشوده‌اند و دوگنبدان با وجود وعده‌ی دو سال قبل مسوولین برای مرمت اصولی و نجات‌اش، در نگاه غم گرفته‌ی آرامستان کوخرد نفس‌های آخر خود را می‌کشد.»

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان