۱۲۱ کشور برای تشخیص ویروس کرونا دست به دامن کره‌جنوبی شده‌اند

با افزایش فشار شمار بیماران و قربانیان کووید-۱۹ در سراسر دنیا، بیش از صد کشور دنیا از کره جنوبی خواسته اند در تشخیص بیماران مبتلا به این بیماری به آنها کمک کند.

121 کشور برای تشخیص ویروس کرونا دست به دامن کره‌جنوبی شده‌اند

با افزایش فشار شمار بیماران و قربانیان کووید-19 در سراسر دنیا، بیش از صد کشور دنیا از کره جنوبی خواسته اند در تشخیص بیماران مبتلا به این بیماری به آنها کمک کند.

یکی از مسئولان وزارت امور خارجه کره جنوبی از درخواست 121 کشور برای کمک سئول به شناسایی بیماران درگیر کرونا خبر داده است. دلیل این درخواست ها تجارب ارزشمند کره جنوبی در کنترل کرونا از طریق اجرای تست های گسترده و ردیابی ارتباط میان افراد سالم و آلوده بوده است. به گفته این مسئول شمار کشورهای خواستار کمک روز به روز در حال افزایش است و همزمان کره در حال بررسی راه های مختلف برای کمک به آنها است.

بسیاری از کشورهای اروپایی پیش از این کیت تشخیص کرونا را از چین وارد می کردند اما به خاطر عدم کارایی سفارشات خود را پس گرفتند. حالا کشورهای مختلف از جمله آمریکا به تامین کیت ها از کره جنوبی روی آورده اند که به افزایش ارزش سهام برخی از این شرکت ها تا 3 برابر منجر شده است.

تشخیص کرونا

کره جنوبی از همان آغاز شیوع کرونا ورود اتباع چین به این کشور را محدود کرده و شناسایی بیماران از طریق کمپین های گسترده آزمایش را کلید زد. در حالی که ژاپن در همسایگی آنها میزان تست ها را پایین نگه داشته بود، کره جنوبی برای مجاب کردن مردم به انجام داوطلبانه آزمایش کرونا، ایستگاه هایی بر پا کرد که به شهروندان اجازه می داد بدون نیاز به پیاده شدن از خودرو تست بدهند.

این کشور همچنین با رهگیری از طریق سیستم موقعیت یابی موبایل (GPS) احتمال ابتلای افراد به خاطر نزدیکی به بیماران را به آنها هشدار می داد. برای مثال یکی از این اپ ها با عنوان Corona 100m زمانی که کاربران به شعاع 100 متری یک بیمار مبتلا به کووید-19 وارد می شدند، به آنها هشدار می داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان