علی امام در گفت وگو با ایسنا، در تشریح آخرین وضعیت متروی پرند با بیان اینکه متروی پرند پیشرفت فیزیکی خوبی دارد، گفت: با این حال تکمیل نهایی و بهره برداری از متروی پرند نیازمند حل مشکل منابع اعتباری است.
وی با بیان اینکه مترو پرند، اقماری است و بودجه ساخت را باید دولت تامین کند، ادامه داد: دولت به دلیل مشکلات و محدودیت های مالی معمولا اعتبارات کمی را در بودجه سنواتی کشور برای پیشرفت متروی پرند تخصیص میدهد که این رقم های کم بودجه که حدود 30 الی 40 میلیارد تومان آنهم سالانه است، مشکلی از متروی پرند حل نمی شود.
مدیرعامل متروی تهران با بیان اینکه در خردادماه سال 97، استاندار وقت تهران پیشنهاد داد برای تکمیل و بهره برداری خط متروی پرند، شرکت عمران شهرهای جدید وارد شود و در تأمین منابع و اعتبارات نقش ایفا کند، افزود: از آن زمان تاکنون این شرکت تنها 6میلیارد تومان آنهم به صورت ملک به شرکت مترو تحویل داده که این رقم بسیار ناچیز است و کارگشا نیست.
امام با بیان اینکه در این مدت پیشنهاداتی مطرح شد مبنی بر اینکه تکمیل خط پرند دو قسمت شود و شهرداری تهران خط متروی پرند از شاهد تا فرودگاه امام خمینی (ره) را بصورت 100درصدی تکمیل کند و از فرودگاه تا شهر پرند را نیز شرکت عمران شهرهای جدید کارفرما شود، گفت: ما مخالف این پیشنهاد هستیم چراکه که کل خط باید به صورت یکپارچه تکمیل شود و قسمت شاهد تا فرودگاه امام خمینی (ره) نیز دارای نواقصی است که برای رفع 100درصدی آن شهرداری تهران متحمل پرداخت هزینههای زیادی میشود و این در حالی است که شهرداری تهران تنها میتواند به داخل محدوده جغرافیای شهر تهران خدمت رسانی کند.
وی اظهار کرد: شهرداری تهران با مشکلات مالی مواجه است و نمیتواند برای تکمیل یک خط متروی اقماری هزینه کند و این در حالی است که برای تکمیل متروی پرند به 550 میلیارد تومان اعتبار نیازمند هستیم.