به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ حجتالاسلام علی ذوعلم با بیان اینکه برنامهریزی به منظور مشارکت دانشآموزان نخبه برای کارآمدترشدن محتوای کتابهای درسی در جهت جامعتر و کارآمدتر شدنِ محتوای کتابهای درسی انجام مىشود، اظهار کرد: در سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، جلسات هیئت اندیشهورزی مخصوص دانشآموزان، به عنوان مخاطبان اصلی و بهرهبردار نهایی کتابهای درسی برگزار میشود.
وی افزود: در همین زمینه باید دانشآموزان را در سازماندهی محتوا و اولویتها دخیل کرده و از آنها استفاده کنیم به خصوص دانشآموزان نخبه و فعال در تشکلهای دانش آموزی مثل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان، بسیج دانشآموزی یا سازمان دانشآموزی که از تأمل عمیقتری برخوردارند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزى آموزشى گفت: ما باید به کارآمدتر کردن فرآیندها، پژوهشها، تالیف کتابهای درسی و تولید بستههای یادگیری بپردازیم، بازآرایی ساختاری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، استقرار کامل 11 حوزه تربیت و یادگیری، شکل دهی به شورای راهبردی حوزههای تربیت و یادگیری، برخی از اقداماتی است که کمک میکند فرآیندها کاملترشود.
ذوعلم یادآور شد: راهکار دیگر در این زمینه فعال کردن و حضور دانشآموزان نخبه در سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی است تا بتوانند مطالبات خودشان را مطرح کنند، نقایص برطرف و در نهایت خروجی این سازمان تاثیرگذار، عمیقتر، با کیفیتتر و متقنتر شود.