حالا که به خاطر شیوع کووید 19 دورکاری در دستور کار بسیاری از سازمان ها و نهادها قرار گرفته و در برخی موارد حتی مردم از بیم ابتلا به بیماری از مراجعه حضوری به آنها خودداری می کنند، ارائه خدمات به صورت آنلاین میتواند راهکار موثری برای پیشبرد امور و خدمت رسانی به مردم باشد.
قوه قضاییه یکی از نهادهایی است که این روزها با افت تعداد مراجعه کننده روبرو شده است و رسیدگی به پرونده های غیرضروری در آن به زمان دیگری موکول شده است؛ در همین راستا همراه اول با ارسال بیانیه خبری خود برای دیجیاتو از تست موفق دادگاه آنلاین بر بستر تجهیزات ارتباطی خود خبر داده است که امید می رود در راستای حل اختلافات قضایی مورد استفاده قرار بگیرد.
در ادامه توجه شما را به متن بیانیه خبری شرکت ارتباطات سیار ایران در این رابطه جلب میکنیم.
به گزارش ادارهکل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، شیوع ویروس کرونا در کشور مانند اقصی نقاط جهان، زمینه ایجاد تحولاتی در نظام اداری را به دنبال داشته است؛ بر مبنای آن اغلب سازمانها، ارگانها و نهادها ترجیح دادهاند ضمن ایجاد شرایط دورکاری برای کارکنان خود، بیش از پیش از بسترهای دیجیتال برای ارائه خدمت استفاده کنند.
در این راستا شرکت ارتباطات سیار ایران با هدف تسهیل شرایط برگزاری دادگاهها، سرویس برگزاری آنلاین دادگاهها را برای قوه قضاییه به شکل پایلوت و در سطح ملی اجرایی کرده است.
براساس فازهای طرحریزی شده برای این پروژه، قاضی، وکیل، شاکی و متهم به صورت مجازی در دادگاه حاضر خواهند شد.
هماکنون اپراتور اول این امکان را فراهم کرده که در 50 نقطه از شعب مختلف قضایی کشور، دادگاه ها بصورت پایلوت از خدمات این شرکت جهت برگزاری جلسات مجازی استفاده کنند.
قوه قضاییه با قرار گرفتن بر بستر شبکه امن «همراه اول»، قادر است دسترسی به تمامی نقاط موردنظر برای برگزاری دادگاهها به شکل آنلاین را از طریق سیمکارت، دانگل و APN ارائه شده توسط این اپراتور را فراهم کند.