میمون‌ها نمونه‌های خون آلوده به کرونا را ربودند؛ نگرانی از انتقال کووید-۱۹ توسط آن‌ها

گروهی از میمون‌ها نمونه‌های خون چهار فرد مبتلا به کرونا را در شهر «میروت» در ایالت «اوتار پرادش» هند به سرقت بردند و فرار کردند.

میمون‌ها نمونه‌های خون آلوده به کرونا را ربودند؛ نگرانی از انتقال کووید-19 توسط آن‌ها

گروهی از میمون‌ها نمونه‌های خون چهار فرد مبتلا به کرونا را در شهر «میروت» در ایالت «اوتار پرادش» هند به سرقت بردند و فرار کردند.

زمانی که یک تکنسین آزمایشگاه در حال حرکت در محوطه کالج پزشکی بود، این حمله توسط میمون‌ها صورت گرفت. یکی از مقامات رسمی این کالج، دکتر «S. K. Garg» در این زمینه اعلام کرده:

«میمون‌ها نمونه خون 4 فرد مبتلا به کووید-19 که هم اکنون در حال معالجه هستند را دزدیدند و فرار کردند. ما باید دوباره از آن‌ها آزمایش خون بگیریم.»

میمون‌ها پس از دزدیدن این نمونه‌ها، به درخت‌ها پناه برده و سپس آن‌ها را جویدند. افرادی که در نزدیکی این محوطه زندگی می‌کنند بیم آن را دارند که میمون‌ها این ویروس کشنده را به مناطق مسکونی منتقل کنند و باعث مریضی افراد شوند.

دکتر Garg به این موضوع اشاره کرده که هنوز معلوم نیست میمون‌ها در صورت ارتباط با نمونه‌های خون به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند یا خیر. به گفته وی، هیچ مدرکی مبنی بر ابتلای میمون‌ها در صورت تماس با خون آلوده وجود ندارد.

کرونا تا به امروز میلیون‌ها نفر را به خود مبتلا کرده و بر اساس گفته‌ها، برای اولین بار این ویروس در شهر ووهان از حیوان به انسان منتقل شده. تعداد مبتلایان به این ویروس از مرز 6 میلیون نفر عبور کرده و شمار قربانیان آن نیز نزدیک به 367 هزار نفر است. هند تا به امروز ابتلای 173 هزار نفر به کرونا را گزارش کرده که نزدیک به 5 هزار نفر آن‌‌ها جان باخته‌اند.

در کشور هند تعداد بالایی میمون وجود دارد و همچنین ارتباط نزدیکی با انسان‌ها دارند، البته برخی مواقع شاهد حمله این حیوانات به انسان‌ها هستیم. به اعتقاد فعالان محیط زیست، تخریب زیستگاه‌های طبیعی باعث شده که میمون‌ها برای پیدا کردن غذا به مناطق شهری هجوم بیاورند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان