مردم می‌توانند از دفاتر اسناد رسمی شکایت کنند؟

به گزارش اقتصادآنلاین، امید علی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی در نامه‌ای به رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از تعریف سازوکار رسیدگی به شکایات مردمی از دفاتر اسناد رسمی خبر داد.

در این نامه آمده است: همانطور که استحضار دارند، برابر ماده 187 ق. م. م و در هم افزایی و همکاری بسیار مطلوب و مناسب سازمان‌های امور مالیاتی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و کانون سردفتران و دفتریاران و بعد از طراحی و توسعه سامانه‌های الکترونیکی لازم و انجام مراحل آزمون و ارزیابی زیرساخت‌های مرتبط، از تاریخ 1399/2/20 در مراکز استان‌ها و از تاریخ 1399/2/27 در تمام شهرهای کشور، عملیات برون سپاری مالیات بر نقل و انتقال املاک به دفاتر اسناد رسمی آغاز شده است.

در بررسی بازخوردهای اعلامی و شواهد موجود و با وجود استقبال مناسب مردم از این اقدام موفق مشترک، برخی دفاتر اسناد رسمی در برخی استان‌ها از ارائه خدمات الکترونیکی مرتبط به بهانه‌های مختلف سرباز زده و مراجعین را به سازمان امور مالیاتی ارجاع می‌دهند و بعضاً بابت انجام این نوع سرویس، بر خلاف مقررات و تعرفه‌های موجود، مطالبه وجه نقد می‌نمایند که تداوم این وضعیت چالش‌هایی را در اجرای این پروژه به همراه خواهد داشت و انعکاس بازخوردهای مورد اشاره می‌تواند اهداف مورد انتظار و به خصوص رتبه کشور در نماگر ثبت مالکیت از شاخص سهولت انجام کسب و کار بانک جهانی را نیز متأثر نماید.

با عنایت به مطالب فوق خواهشمند است دستور فرمائید ضمن اطلاع رسانی عمومی، ساز و کار دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی از تخلفات احتمالی دفاتر اسناد رسمی پیش بینی و مساعدت لازم معمول نمایند. مزید استحضار این سازمان آمادگی هر نوع همکاری در تحقق هرچه سریع‌تر اهداف مورد انتظار را اعلام می‌دارد.

iefRAvSXFN7x

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان