پوتین: به جای کنکاش درباره منشأ کرونا باید به دنبال مقابله با آن باشیم

باشگاه خبرنگاران جوان: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز یکشنبه طی سخنانی تاکید کرد که تنها راه کنونی پیش‌رو برای مقابله با بحران همه‌گیری ویروس کرونا تلاش گسترده و همگانی برای از بین بردن تهدید کرونا است.

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که اکنون زمان مناسبی برای جدل سیاسی و متهم کردن سایر کشورها در خصوص شیوع ویروس کرونا نیست.

در مصاحبه پوتین با شبکه تلویزیونی روسیا 1، تاکید شده که هیچ‌گونه مدرکی مبنی بر ساختگی بودن ویروس کرونا وجود ندارد و دامن زدن به این ادعاها می‌تواند نتایج نامطلوبی در پی داشته باشد.

طی ماه‌های اخیر، تنش‌های لفظی بین مقامات آمریکایی و چینی بر سر شیوع ویروس کرونا بالا گرفته، واشنگتن تاکنون چندین بار پکن را به مخفی‌کاری در رابطه با شیوع ویروس کرونا متهم کرده است.

دونالد ترامپ طی پیام‌های مختلفی بارها ویروس کرونا را «ویروس ووهان» نامیده است. چین هم در مقابل، این ادعاها را رد و تاکید کرده که آمریکا خود در مقام متهم قرار دارد و باید به سوالات اساسی در خصوص آزمایشگاه بیولوژیک خود در منطقه توضیح دهد.

براساس تازه‌ترین آمار، شمار مبتلایان به ویروس کرونا تاکنون از مرز ده میلیون نفر گذشته و همچنین تعداد مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا هم به بالای نیم میلیون نفر در سطح جهان رسیده است.

با وجود اینکه اولین بیماران کرونایی از ووهان چین بوده‌اند، اما چین توانست در چارچوب یک مدیریت مناسب تا حد بسیاری زیادی شیوع این ویروس را متوقف کند. در نقطه مقابل، دولت دونالد ترامپ با جدی نگرفتن ویروس کرونا آمریکا را حسابی دچار دردسر کرد. ویروس کرونا در ایالت‌های مختلف آمریکا همچنان قربانی می‌گیرد.

اخیرا و طی یک شبانه روز، بیش از 40 هزار آمریکایی به ویروس کرونا مبتلا شدند. امروز یک‌شنبه اندرو کومو فرماندار نیویورک اعلام کرد که ترامپ به جای اینکه فکر چاره‌ای برای توقف ویروس کرونا اکند، همواره همه‌گیری این ویروس را انکار کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان