نیروهای مسلح یمن: حملات ما به عربستان ادامه دارد

تهران- ایرنا- «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن پنجشنبه شب گفت: تداوم حملات ائتلاف سعودی به معنای تداوم حق مشروع ما برای پاسخ به این حملات است و به حملات علیه سعودی ادامه خواهیم داد.

نیروهای مسلح یمن: حملات ما به عربستان ادامه دارد

به گزارش المسیره، سریع افزود: تنها گزینه پیش ‌روی ائتلاف سعودی، پایان دادن به حملات و محاصره علیه یمن است.

وی با بیان اینکه، حملات نظامی ائتلاف سعودی اتفاق جدیدی نیست، گفت: ما قادر به دفاع از یمن هستیم.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: ما تاکنون از همه توانمندی خود استفاده نکرده ایم و دشمن باید این موضوع را بخوبی درک کند.

سریع اضافه کرد: استفاده از زبان تهدید و ارعاب در قبال ما کمکی نخواهد کرد و اگر فایده‌ای داشت، تجاوز دشمن تا امروز ادامه نداشت.

وی تأکید کرد: ما از حق قانونی خود برای دفاع از مردم استفاده می‌کنیم و وقتی مشاهده می‌کنیم که مردم ما بر اثر حملات و تحریم‌های دشمن کشته می‌شوند، دست بسته نخواهیم بود و گزینه‌های دیگری هم داریم که هنوز رو نکرده‌ایم.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: ما به حملات خود علیه نهادهای نظامی و حاکمیتی عربستان که در نوک پیکان حمله به مردم ما قرار دارند، ادامه خواهیم داد.

سریع افزود: ما دقت می‌کنیم تا اهداف حملاتمان از مردم مظلوم عربستان دور باشد.

وی در پایان گفت: چهارمین عملیات موازنه بازدارندگی علیه سعودی‌ دقیق بود و منابع ما تأکید کردند که با دقت بالایی به اهداف خود اصابت کرد و سعودی‌ها و آمریکایی‌ها را آشفته کرد.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال 1394 با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف تقریباً پنج سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده‌ است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان